Voeding vooraf klaarmaken

Hallo

Ik las net over het vooraf klaarmaken van voedingen. Tegen mij is niet verteld dat ik het water eerst uit moest koken. Ik moest wel goed met de hygiene omgaanmaar ik heb er neit aan gedacht om het water eerst te koken. Dit is al ongeveer 2 weken geleden en m'n dochter is alleen wat verkouden geweest. Dan hoef ik me toch geen zorgen meer e maken dat ze een bacterie heeft binnengekregen ?? Nu maak ik trouwens de voeding per fles klaar. Wie heeft hier een antwoord op ?? Alvast bedankt....
 
ALs je de voeding voor de hele dag maakt dan moet je het water uitkoken omdat het de hele dag in de koelkast staat met de poeder erin maar als je dat niet wist en er is niks aan de hand met je kindje dan is het toch goed. Als er wel een bacterie geweest zou zijn dan was ze al lang ziek geworden.

Ik deed altijd 's avonds voordat wij naar bed gingen een liter water koken en dat op de aanrecht de hele nacht af laten koelen, 'smorgens maakte ik dan voor de hele dag melk en ik hoefde dan elke keer maar uit die fles de melk te pakken. Toen mijn dochter wat ouder werd en niet meer zoveel melk dronk deed ik het per fles maken met gewoon heet water uit de kraan en dan poeder erbij want dat scheelde weer het opwarmen in de magnetron, ik deed dat wel pas toen ze een maand of 6 was en al fruit en warm eten kreeg.
Nou veel succes ermee en je moet ze niet te hygienisch opvoeden, ze moeten ook wel weerbaar worden. Ze is nu 13 maanden en als ik toen had geweten dat ze nu alles opeet ook het zand in de plantenbak dan was ik niet zo voorzichtig geweest met alles toen ze nog zo klein was ( hahahaha )
groetjes Anita en Demy
 
Hallo
Ik heb hierover vandaag Nutricia gebeld.Het wordt tegenwoordig afgeraden om voeding voor de hele dag klaar te maken dit ivm verhoogde kans op bacterien.
Wat ik nu op hun advies doe:
Ik kook een pan water, laat het afkoelen en zet het in flesjes in de koelkast. Als ik een fles nodig heb, haal ik die eruit, doe het poeder er dan pas bij en warm het op.
Het gaat er juist om dat het niet aangeraden wordt om de melk (dus water en poeder) een hele dag in de koelkast te laten.
Je kunt ook per keer klaar maken, dan volstaat water uit de waterkoker ook.
 
hoi het de hele dag klaarmaken is mijn ook afgeraden wat ik doe is sochtends kook ik water doe dit in een kan ( die je moet hebben voor voeding als je het zwangerschapuitzet moet geloven) laat dit afkoelen zet het in de ijskast , de voeding doe ik in voedingsbakjes voor de hele dag en als ze de fles wil doe ik het water in de fles ,warm maken voeding erin klaar ik vind het idiaal ook als je weg moet trouwens
 
Dat water koken is grote onzin. Dat hoeft alleen als je bijv. loden waterleidingen hebt (komt nauwelijks meer voor). Als je voeding voor directe consumptie klaarmaakt, kun je gewoon water uit de kraan nemen,poeder erbij en opwarmen. Als je je kind TE hygienisch opvoedt krijgen ze eerder last van allergie en astma (dit heb ik niet zelf bedacht overigens, maar er zijn al diverse onderzoeken naar gedaan). Ook je huis steriel houden heeft juist een averechts effect, op het moment dat ze dan WEL met bacterien in aanraking komen zullen babies er juist extra gevoelig op reageren. Dus....niet te spastisch gaan poetsen moeders.Bovendien kun je je tijd wel leuker met je kind doorbrengen dan met boenen.
 
kijk hier word ik nu gek van he(niet voor jullie persoonlijk).Mijn dochtertje is bijna 5 weken en mij is dus weer aangeraden om voeding voor de hele dag te maken.
 
Je kunt de voeding gewoon klaarmaken voor de hele dag daar is niets mis mee.Ik doe het ook bij mijn zoon van 7 weken en hij is blakend van gezondheid.Laat je niet al te gek maken maar volg je eigen intuinitie.
 
Terug
Bovenaan