Voeding vraagje en slaap vraagje

Pepijn is nu bijna 10 weken oud. Wannere mag hij van 5 naar 4 flessen?
Hij krijgt nu 4 voedingen van 165 ml en laatste van 180ml. Maar vaak moet ik hem wakker maken voor de fles, kan ik dan niet beter naar 4 flessen van 180ml gaan??
En wanneer mag je rijstebloem geven? Want op verpakking staat vanaf 4 mndn, maar lees/hoor dat vele al veel eerder geven.

En dan nu slaap vraagje. Pepijn lag gister om 21.30u in bed en ik heb hem vanmorgen om 7.30u wakker gemaakt. Is dat niet te lang? Hij is al wel 6 kilo, toen mn dochter zo lang doorsliep had ze ook zo'n gewicht alleen was ze toen al iets ouder...

Liefs

ze mogen "officieel" pas naar 4 voedingen als ze 4 maanden zijn. dit i.v.m. het bloedsuiker op peil houden. rijstebloem mag hij wel al hebben, is heel neutraal he. ik zou beginnen met 2 schepjes. maar omdat hij al zo lang slaapt zou ik dat nog niet doen. en wat je al doet, om 7.30 wakker blijven maken. zou hem niet nog langer laten slapen.

onze oudste hebben we met 3 maanden rijstebloem gegeven.
Volgens mij is het inderdaad al wat vroeg om naar 4 voedingen te gaan. Ga je niet pas naar 4 voedingen als je bijvoeding geeft zoals fruit en groentehapje ?

Ik heb in een brochure van het consultatiebureau ook 4 maanden staan. Maar wat nu als je hem gewoon wel langer laat slapen en dan overdag die 5 voedingen wat dichter op elkaar laat. Om de 3 uur een fles of zo. Ik dacht dat rijstebloem pas vanaf 4 maanden mocht, maar hij heeft het ook helemaal niet nodig zo te horen..

Ik heb net cb gebeld aangezien hij vandaag pas om 8.30u wakker werd!!

Zij zei.... 4 voedingen mag van 180ml. Waarschijnlijk gaat hij wel iets eerder komen omdat hij nu in verhouding iets minder krijgt op een dag. Maar dat zien we dan vanzelf wel.

Rijstebloem mag absoluut nog niet. Want dat is te heftig voor de darmen om al te verwerken!
En aangezien hij eindelijk minder last heeft van die darmen en geen moeite meer heeft met poepen, wachten we daar nog mee.
Hij is nu 6 kilo en dan mag hij 12u lang zonder voeding (lees slapen) volgends haar.
Ben gelijk begonnen met 4 flessen vandaag, kijken hoe hij het doet.

Eerder wakker maken en om de 3u een voeding geven werkt niet. Hij drinkt t dan wel op, maar spuugt dan veeel meer.

Bedankt voor jullie adviezen.

Liefs

nou goed dat je gebeld hebt.
hopelijk kun je er goed mee uit de voeten zo.

mijn kinderarts in het ziekenhuis zei tegen mij dat ze best al wat rijstebloem mogen vanaf 12 weken omdat het heel zacht en neutraal is.
kun je zien hoe de adviezen uit een lopen.

Ja ze zijn het nooit eens. Sterker nog, mijn oude buurmeisje gaat naar andere cb, maar in zelfde stad als ik woon. En die gaf het ook al met 3 maanden, want dat mocht.....
En de vrouw die bij ons op bezoek kwam vond buikslapen geen probleem terwijl de rest zeurt aan mn hoofd als we daar zijn.... Ach ja blijkt maar weer dat je het beste op je eigen gevoel af moet gaan

Wauw, die Pepijn, die slaapt lekker lang!
Gijs, morgen ook 10 wkn, krijgt al 2 wkn 5x 180 cc, en op sommige dagen, zoals gisteren, drinkt hij er zelfs 6... Hij komt dan af en toe al na 2,5/3 uur en heeft dan echt honger.
Wat zou rijstebloem in het engels zijn?
We moeten woensdag as weer naar de kinderarts en zal het hem eens vragen.

Liefs

Terug
Bovenaan