Voeding zelf maken en bewaren

Dag allemaal

Ik ben het kopen van al die potjes Olvarit fruit en groente meer dan zat en wil beginnen om zelf voeding te gaan maken. Mijn zoon is inmiddels bijna 7 maanden.
Ben al veel tips tegengekomen op het forum echter heb nog een aantal vragen.

Als je voeding wil invriezen hoeveel moet je dan invriezen voor 1 portie. Hoeveel gebruiken jullie voor avondeten en voor fruithapje per keer.

Waar kan ik de ukkies website vinden.

Bedankt Sandra
 
Hoi Sandra ,

kijk eens op www.keukenkikker.nl staan hele lekkere recepten op.
Ik weet niet hoeveel gram ik invries voor 1x maar het is een plastic koffiebekertje vol , daar doe ik dan een boterhamzakje omheen en vries het in.

gr.sandra
 
Hoi Sandra,

Ook ik maak zelf voeding. In een brochure las ik dat je 3 eetlepels groente, 1 tot 2 eetlepels aardappel, 1 kleine eetlepel vlees of ei moet afmeten. Ikzelf gebruik soeplepels, die zijn wat groter...hij lust namelijk wel wat!
Met fruit doe ik bijv. een halve banaan en een halve peer, doe ik wat op gevoel.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Titiana
 
Hallo Sandra,

Mijn zoontje Jesper is bijna 5 maanden en ik maak de fruithapjes zelf. Met de groentehapjes zijn we net een paar dagen begonnen, dus die geef ik nog uit een potje tot ie beetje aan de smaken gewend is en dan wil ik ze ook zelf gaan maken. De fruithapjes maak ik o.a. als volgt:

1 appel
1 banaan
1 sinaasappel persen
2 liga start (v.a. 4 mnd) erdoor verkruimelen

Hier kun je 4 potjes van maken. Ik gebruik namelijk de lege potjes Olvarit die ik in het begin gebruikte (fruit v.a. 4 mndn) en die vul ik met eigen fruit en vries ik in. Eerst uitgeprobeerd, maar het gaat heel goed. Misschien een idee ?

Groetjes Agnita (mv Jesper 25-01-2005)
 
Hi,

Ik heb een klein weegschaaltje,  kookte gewoon flink veel en vroor dat dan in, in kleine plastic bakjes en deed dan per bakje 200 gram (omgeveer). Die kleine bakjes zijn ook makkelijk stapelbaar, voor in de vriezer.  Op die manier hoef je ook niet elke avond te koken, en heb je altijd een mooie voorraad. Soms at hij wel gewoon mee als het kon, gewoon 1 portie zonder zout en de staafmixer erover.

In het begin gebruikte ik de weegschaal maar na een tijdje gewoon op gevoel.

Groetjes,
Lia

 
oh sorry zag ook dat je wat over fruit wilde weten. ik vroor alleen in het begin, gekookte appel met peer fijngemixed in. Banaan vries niet zo goed, wordt bruin. Maar dat maakte ik ook gewoon vers. Eerst mixer, later gewoon met vork fijnprakken. Zelfde met peren die kan je ook later gewoon in kleine stukjes snijden, meloen ook. Ik geef 1 peer, of 1 banaan, of een paar kiwi''s (vanaf 12 maanden) etc.

Groetjes,
Lia
 
Terug
Bovenaan