Voeding zoontje 13 dagen oud

Ik heb ff een vraagje over de fv van mijn zoontje. Op advies van het cb moest ik hem 7-8x 65cc geven.(60 cc+2 schepjes). Nu geeft hij aan meer te willen drinken, dus ik dacht ik bied hem 100 cc aan (90cc+3 schepjes) en doe dit om de 4 uur. Dus 6 voedingen per 24 uur. Mijn probleem is nu dat hij de 100cc helemaal op drinkt zonder moeite, maar toch na 3 uur alweer begint te huilen en honger heeft.
Herkent iemand dit? Tips zijn erg welkom!

Ps: hij weegt nu 3560 gram.

Je moet eigenlijk het CB er even over bellen. er zijn voedingen die iets zwaarder te verteren zijn (weet niet zeker of dit ook geld voor de hele kleintje) je kunt ook af en toe een flesje water tussendoor geven.
zelf geef ik bv en voed op verzoek dus als de kleine eten wil krijgt hij dat. helpt het misschien om hem na de fles nog even een speentje te geven? het kan namelijk ook zuigbehoefte zijn in plaats van honger...
groetjes Marlinda

Hallo,

Nathan heeft hier ook moeite mee gehad, hij kwam eerst ook om de 3 uur en wilde dan veel meer dan hij mocht hebben. We zijn toen ook overgestapt naar om de 4 uur en dan ook 120cc maar we hebben in overleg met kinderarts nu friso extra voor hongerige baby's werkt bij Nathan erg goed hij slaapt nu wel weer bijna 4 uur achter   elkaar. Dus ook voor de allerkleinste kan je dit gebruiken. Je kan overleggen met cb maar je kan het ook gewoon proberen. Hun gaan uit van gemiddelden. En het en kind is het andere niet. Je kan ook johannesbroodpitmeel door het eten doen dan is het wat dikker en dat blijft ook vaak langer zitten. Maar dit zou ik wel ff met cb overleggen of hij(?) dat mag hebben.

Ik hoop dat je er iets mee kan

Liefs Karin

ps Nathan kreeg het ook al heel snel na zijn geboorte de friso extra voeding omdat hij erg veel honger had.

Terug
Bovenaan