voeding zoontje 7 weken

Mijn zoontje is  vandaag 7 weken oud. 3 weken geleden woog hij 4370 gram. Hij kreeg steeds 6 voedingen van 135 cc (120/4). Sinds gisteren ben ik overgegaan op 5 voedingen. Hoeveel mag hij dan maximaal drinken? Ik bied hem 165 cc aan (150/5) en laat hem 150 cc drinken. Mag hij eventueel wel 5x 165cc drinken of is dat te veel?
Ook begint hij vaak na 3 uur alweer te huilen. Moet ik hem dan laten huilen? Of zou ik hem dan gewoon eerder moeten geven?
Alvast bedankt!

hoi, 5x 150 mag je zeker geven zelfs als nodig 6x! Ben niet te bang om te voeden is mijn leer geweest, je kindje geeft zelf aan als het genoeg heeft en als het teveel zou hebben geeft ie het terug, maar ik heb dit niet meegemaakt. Mijn dochtertje liet teveel gewoon staan. suc 6

Hoi,

Onze zoon is ook 7 weken en 3 dagen oud vandaag en zit al sinds een dikke anderhalve week op 5 voedingen van 165cc en die drinkt hij makkeijk leeg. Hij huilde ook om de 3 uur van de honger (ook van de krampen maarja) en toen wij naar 5 voedingen gingen is het steeds beter. Door de krampjes slaapt hij overdag niet veel maar dat is een ander verhaal.

Je kunt gewoon de voedingen van 165cc geven hoor. Als hij erom vraagt.

Groetjes
Nicole

Terug
Bovenaan