Voeding..zoveel!

Mijn dochter is nu bijna 7 maanden, ik combineer borstvoeding met hapjes.
Ze krijgt 'smorgens half acht de eerste borstvoeding, dan om tien uur weer. Om twaalf uur krijgt ze ook de beide borsten en wat later krijgt ze een half bordje rijstebloempap met opvolgmelk. Om twee uur krijgt ze eerst de borsten en dan een half potje fruithapje.Om vijf uur krijgt ze de borst weer en een half potje groente, dan om zeven uur voor het slapen gaan krijgt ze de borst en om twaalf uur 'snachts de laatste voeding krijgt ze eerst de borsten en dan 120 ml opvolgmelk met 2 schepjes rijstebloempap. Ik heb het idee dat ik dat arme kind vol prop! Is dat zo? En ze zeggen dat ze ook al brood mag, maar waar zou ik dat tussen moeten proppen? En ik heb ook liga in huis en dat geef ik haar soms met wat fruithapje maar vanwege al dat voedsel kom ik daar geeneens meer aan toe. Ik moet wel zeggen dat ze erg snel klaar is met de borst hoor, meestal heeft ze in vier minuten of drie al beide borsten helemaal leeg, ze is erg snel en gulzig......wie kan mij vertellen hoe we het doen en of het niet te veel is?
Bedankt
 
HOi Kitty,
Dit is hoe ik het deed.
s ochtends beide borsten bij het wakker worden.
Rond 9 a10 uur wat sap en een ligs of rijstwafel of ipv sap de borst.
Dan om 12.00 ongeveer brood en de borst.
s middags fruit en sap of de borst.
Rond 18.00 groente (vers) en de borst voor het slapen gaan. Dan s avonds of s nachts nog een voeding.

ZO deden wij het.
Je kan beginnen met gewoon een stukje brood tussen de middag aanbieden. En dan de borst. Zo ook met de liga.

Hier drinkt ze ook gulzig en snel binnen een minuut of 5 is het ook gedaan.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Ps ons meisje is nu 11 maanden en krijgt nog bv.
 
Hoi Kitty,

Met 7 maanden kreeg ik op het CB een sticker met daarop wat je kindje dan aan voeding nodig heeft. Als ik zo eens tel dan krijgt je dochter 7 melkvoedingen op een dag: dat is wat veel. De bedoeling van de komende maanden is dat je gaat proberen haar naar 3 maaltijden per dag te krijgen, en natuurlijk moet ze daarbij ook drinken en kan ze een tussendoortje krijgen. Uiteindelijk is het de bedoeling dat ze met 1 jaar op 300 ml melk per dag zit (dat is nu zeker 1 liter denk ik).
Wat je kunt doen is die voeding van 10.00 uur langzaam vervangen door een boterham, want ze krijgt nu 's ochtends wel erg veel melk. 's Middags krijgt ze al pap, fruit en groente, dus daar valt brood niet meer tussen te proppen, of je zou het fruit naar 10.00 uur kunnen verplaatsen.
Verder zie ik dat je eerst de borst geeft en daarna fruit of groente: als je die volgorde nu eens omdraait, gaat ze ook wat minder melk drinken en wat meer andere dingen eten, en dat is uiteindelijk de bedoeling.
Ook kun je proberen of ze van (dik)sap, water, caffeinevrije (vruchten)thee houdt. Voordeel hiervan is dat het niet zo vullend is als bv, dus heeft ze meer trek in andere dingen.
Laatste tip: je kunt niet alle veranderingen in 1 dag erdoor jassen: doe het rustig aan.

Groetjes,
Michelle.
 
Ik had in die periode ook het gevoel dat ik de hele dag alleen nog maar bezig was met het voederen van mijn kind. Dat vind zijn weg wel weer hoor, maar ik herken het gevoel.
 
Hallo,
Mijn zoontje is 6.5 maand oud en
mijn schema ziet er als volgt uit.

7.30 borstvoeding
10.00 fruithapje met liga erdoor
12.00 fles 200 ml
15.00 danoontje + diksap
17.30 groente met rijst of aardappel
en af en toe vlees
19.00 a 19.30 flesvoeding 200 ml.

Daarna krijgt hij niks meer.
De borstvoeding is niet meer toereikend bij mij. Daarom geef ik alleen nog 's ochtends. Ik vind dat je dochtertje nog erg veel melkvoedingen krijgt voor haar leeftijd. En als ze weer snel zin heeft in voeding kan het zijn dat er niet meer voldoende voedingsstoffen meer in de melk zitten. Ik kan me voorstellen dat je nergens meer aan toe komt op deze manier. Ik hoop dat je wat aan mijn schema hebt en dat je eventueel iets kunt veranderen in jou schema en wat voedingen eraf kunt halen. persoonlijk zou ik die van 10 uur s'ochtends er als eerste afhalen, gewoon eens proberen en zo langzaamaan een voeding proberen te minderen en dan wat meer fruit en groente geven. En misschien is de late voeding ook wel overbodig. Ik weet natuurlijk niet of ze zelf wakker wordt of dat je haar ervoor wakker maakt. Maar het zal wel een stuk schelen qua tijd als je wat gaat minderen. Succes ermee!

Groetjes Sieuwke
 
Hoi Kitty,

Mijn dochtertje is bijna 7 maanden jong en zo gaat het bij ons:

06.15 Borstvoeding
09.45 KV 140 cc (op dagverblijf)
13.00 Borstvoeding
14.30 Fruithapje ( ± 2 stuks fruit)
+ flesje water of diksap
17.00 Groente met rijst of aardappel met
af en toe een beetje vlees erdoor
toetje: borstvoeding
20.30 Borstvoeding

Met perioden komt ze 's nachts ook nog wel een keer (vaker wel dan niet). Ik geef dan ook weer borstvoeding.

De borstvoeding als toetje gaat er binnenkort af, dit gaan we vervangen door yoghurt of Danoontje. Ook gaan we binnenkort om 12.00 uur eerst brood geven en daarna borstvoeding als drinken. Na een tijdje wil ik die borstvoeding ook laten vervallen en vervangen door melk, maar ik wil niet te snel op elkaar 2 borstvoedingen laten vervallen.
Ook bij ons is ze snel klaar met de BV, binnen 10 minuten is het zeker gedaan terwijl het de eerste maanden 20 minuten tot 45 minuten duurde!

Hopelijk heb je iets aan ons schema.
Ik zou inderdaad ook proberen om eerst de fruithap of groente geven en daarna pas de borst. En brood zou je rond 12.00 uur kunnen geven met daarna BV en de pap laten vervallen. Succes
 
Terug
Bovenaan