Voeding...zucht...

Ik blijf het lastig vinden, die voeding van zo'n kleintje. Onze Lauren sliep vanaf 5 weken al goed door, we moesten haar elke avond voor de laatste voeding wakker maken. Toen ze twee maanden was, heb ik dit voorgelegd aan het CB, zou ik haar gewoon door mogen laten slapen? Dat kon wel, maar dan werd de voeding 4 x 210 ipv 5 x180. Ze moest er dan wel 4,5 a 5 uur tussen kunnen laten zitten.
Prima, ongeveer een week later gaf ze zelf aan dat ze ook niet meer wakker gemaakt wou worden, elke keer huilen als we haar wakker maakten, maar ze dronk de fles wel leeg(uiteraard, ze heeft nog nooit een druppel geweigerd! ).
Dus wij over op de 4 voedingen, en mevrouwtje slaapt keurig door naar de volgende morgen. Maar nu is er één 'probleem', ze haalt de 4,5 a 5 uur niet. Ze komt nu elke keer na 3,5 a 4 uur.
En als ik ga rekenen krijgt ze nu dus ook minder voeding dan eerst. Eerst 900 cc en nu 840 cc... Heb vandaag met haar op de weegschaal gestaan en ze weegt nu 6,5 kilo. Als ik dan reken 150 cc per kg dan zou ze 975 cc moeten hebben en ze krijgt dus 840 cc....Krijgt ze nu niet te weinig? En het rare is dus dat ze met de laatste fles van 210 wel 12 uur kan overbruggen...
Iemand ervaring hiermee?

(Op donderdag is altijd inloopochtend bij het CB bij ons in het dorp, maar aangezien het donderdag hemelvaart is kan ik daar niet heen. )
 
Hoi,
wat gek dat jou CB zegt dat je er 4,5 tot 5 uur tussen moet laten zitten...
Vigo vond het ook niet fijn om 's avonds laat nog voor een voeding wakker te worden gemaakt, dus daar zijn we ook mee gestopt.
Omdat ik wil dat hij nog wel aan 5 voedingen per dag komt, voed ik hem dus overdag vaak om de 3 uur. Hij komt 's morgens meestal tussen 6.30/7.00 uur, dan voed ik hem om 10.00/10.30 uur, 14.00 uur, 17.00 uur en als laatst om 20.00 uur.
Hoeveel hij binnen krijgt weet ik alleen niet, want hij krijgt BV.
Liefs,
Mar
 
Wij hebben onze dochter ook altijd om de 3,5 tot 4 uur gevoedt. 4 x 180/210.... ze groeide als kool hoor. Niet teveel op die liter letten... als ze 800cc heeft gehad is het prima hoor.

Geniet van je lange nachten...
 
Terug
Bovenaan