Voeding

Hoi!

Wie kan mij helpen? Ik probeer er achter te komen wat nou het beste schema kan zijn voor mijn zoontje van 3 weken qua voedingen.

Hij krijgt nu vaak om 23, 3, 7 uur een fles van 120. En dan voor overdag om de 3 uur. Hij weegt goed 3600 gram. Met al die berekeningen kom ik er gewoon niet uit (niet zo’n wiskundewonder). Iemand die me kan helpen?

Is prima maak gewoon die 120 ccklaar dat word met de voeding er bij 130 dat bied je hem gewoon aan.. 
niet wakker maken hij komt van zelf hij heeft rond dat gewicht zo een fles of 6 a 7 nodig in 24 uur 
en je kan anders altijd het cb bellen 

Top dank je wel! En dan overdag ook niet wakker maken om de 3 uur? De ene keer blijft ie gewoon wakker tussen de flessen door en de andere keer moet ik hem echt goed wakker maken. Voor de nacht laten we hem wel zelf komen. 

Wij voedden ook op verzoek. Dat blijft toch echt de fijnste manier. Je kind kan heel goed zelf aangeven wanneer hij honger heeft.
De ene keer is dat snel en de andere keer duurt het wat langer. Zelf eet je toch ook als je hongerig bent :)

Ook wij voeden op verzoek. Een schema heb ik kort geprobeerd, alleen dat werkte totaal niet. Ik merk hoe meer we zijn verzoeken (eten, slapen, spelen) beter begrijpen hoe tevredener en opgewekter hij is ☺️

Hoi! Hier ook een probleem met voeden. Mijn zoontje is 6 weken en drinkt heel slecht momenteel. Hij krijgt zo’n 7/8 voedingen op een dag en drinkt soms maar 50cc..daarna begint de ellende: huilen, fles wegduwen, etc. Het duurt vaak lang voor hij weer een beetje rustig is en dan probeer ik vaak nog iets erin te krijgen, zodat hij wat meer drinkt. Soms met succes, maar vaak is het dan weer brullen. Zijn max tot nu toe is 100cc, maar dat gebeurt maar zelden. Heeft iemand tips? 

Ik heb trouwens al andere voeding, extra care van Kruidvat, en hij heeft ook aardig last van z’n darmpjes volgens mij. Maar het is allemaal best vermoeiend, voornamelijk in de nacht!

Ik gaf mijn zoontje nu inmiddel 3 maanden
Om de 3 uur voedig kwam op 6a 7 flessen per 24 uur.
Snachts maakte ik hem niet wakker overdag wel.
Hij zou eigenlijk nu om de 4 uur moeten en 5flessen per 24 uur
de aantal flessen lukt wel omdat meneertje van 23:00 (laatste fles ) tot 08:00 eerste fles slaapt :) maar bij ons is het meestal het schema
08:00 , 12:00 , 15:00 dan tussen 18 en 19 uur en dan 23:00 en voor die fles moet ik hem altijd wakker maken want meneer zou gewoon doorslapen als die mocht.......
Ik ben me er heel goed bewust van dat dit een serieuze luxe is ...

Terug
Bovenaan