Voeding

<p>Hallo allemaal, </p><p>Ik heb een vraagje. Mijn zoontje is 9 weken en nu ben ik benieuwd hoeveel jullie kleintje drink/dronk met die leeftijd. En maken jullie de kleine wakker of laten jullie ze komen op verzoek? </p>

Ik gaf borstvoeding dus dat was heel verschillend.. ene keer kwam hij na 2 uur en soms zelfs elk uur, dan kreeg hij wss niet genoeg binnen.
Ik maakte hem nooit wakker.. hij kwam zelf.

Mijn zoontje is nu 12 weken oud. Hij geeft zelf na ongeveer 3 uur aan dat het weer tijd is voor een fles. En drinkt dan vaak 150 ml. Komt hij eerder dan 3 uur, doe ik een kleine poging om te rekken, maar maak er geen strijd van.
Aangezien hij goed op gewicht was, maakte ik hem s nachts niet wakker voor de fles. Overdag deed ik dat soms, als er meer dan 4 uur tussen de flessen zat, deed ik bv de deur van de slaapkamer open, zodat hij misschien zelf wakker zou worden. Bij het cb zeggen ze dat babies na 4 uur in een diepe slaap komen waardoor ze s nachts minder slapen.

Hi,
onze zoon is morgen 9 weken oud. Hij krijgt 5 flessen van 150/5 op een dag. Ik maak hem overdag na 4 uur wakker voor de fles. Dat is eigenlijk elke ochtend en middag. Hij slaapt na de laatste fles van 22.30/23.00 uur door tot 7.30/8.00 uur.
Wil hem aan de ene kant niet wakker maken overdag maar de nachten gaan zo goed dat ik bang ben dat hij het hele ritme om gooit. 
Hij weegt trouwens 5,6 kilo.

Mijn dochter van 8 weken geef ik 6 flessen van 150ml die ze meestal niet helemaal opdrinkt. Volgens mij is dat meer dan gemiddeld. Ik maak haar nooit wakker. Als ze goed groeit lijkt me dat nergens goed voor. Alleen als je overdag merkt dat als je te lang tussen de voedingen hebt zitten de nachten onstuimiger worden. Of als je probeert een strak ritme in te gaan voeren (maar ik zou dat wel willen maar zie dat voorlopig nog niet helemaal gebeuren, mede omdat babyslaap heilig is voor mij...) soms slaapt ze overdag langer dan 4 uur, maar merk niet dat de nachten dan slechter worden, maar zal wel per kind verschillen

Hoi,
Mijn zoontje krijgt over dag om de 4 - 4.5 uur 150/5. Als hij niet wakker is maak ik hem wakker.
Laatste voeding komt nog op 23.30 - 24.00, dit wil ik eigenlijk vervroeger.
@gebruiker10066901: hoe zien jou tijden er overdag uit?
Iemand tips?

Onze dag ziet er ongeveer zo uit:
8 uur fles
9.30/10.00 slapen
12.00 uur fles (moet ik hem bijna altijd voor wakker maken)
13.30/14.00 slapen
16.00 fles (als hij in zijn bed slaapt moet ik hem meestal wakker maken. Anders is die vaak wel wakker)
eventueel een kort slaapje in de box
19.00/19.30 fles
we proberen hem s’avonds in zijn bed te laten slapen, maar dat wil hij niet. Wil dan bij ons zijn en daar genieten we gewoon van. Valt tegenwoordig wel steeds vaker bij ons in slaap. Zeker eerste weken was hij hele avond wakker 
22.00/22.30 fles
daarna gelijk naar zijn eigen bed en slaapt die heel snel in.

Wij hadden de laatste fles eerst ook iets later, maar stuur dan op de dag toch een beetje zodat we vroeger uitkomen. 
Vind het overdag wakker maken lastig. Maar om 16 uur is pas de derde fles. Heb het idee dat als ik hem niet wakker maak hij er nog langer tussen laat en dan krijgt hij te weinig binnen. Voor vier flessen op een dag vind ik hem nog te jong.

Mijn zoontje kreeg met 9 weken 150/5. Het schema zag er toen als volgt uit:
7.00 uur fles.
8.30 uur bed
11.00 uur fles
12.30/13.00 uur bed
15.00 uur fles
16.30/17.00 uur bed
19.00 uur fles
20.00/20.30 uur bed
23.00 uur fles
Wij maken hem wel altijd wakker voor zijn fles. Wij houden van ritme en structuur. 
Nu is hij 13 weken en krijgt hij 180/6 en nog maar 4 flessen. De laatste fles hebben we er sinds vorige week afgehaald.

Terug
Bovenaan