Voeding

<p>Hallo Allemaal, <br /><br />Mijn dochter nu 13,5 week oud, is 4,5 week te vroeg geboren. </p><p>We zijn begonnen met 8 voedingen om de 3 uur. Nu zijn we zover om van 6 naar 5 voedingen gegaan. </p><p>Nu hebben we de voedingen om <br />7.00, 10.45-11.30, 15.30, 19.00-19.30, en de laatste voeding zou dan om 23.00 zijn. </p><p>Maar om 23.00 slaapt ze als een blok, we hebben de voeding ook een tijdje om 23.30 gegeven. Momenteel is ze dan wel wakker maar vraagt niet om eten. Als we ze dan eten geven komt ze vaak om 5.00 nog even. In het begin van de overstap 6/5 voedingen gaf ik ze dan nog een beetje. </p><p>Nu hebben we het een aantal dan om 0.30 geprobeerd, ook dan is ze nog in slaap. Als ze deze fles op heeft komt ze om 5.00 alsnog, als we dan even de tut geven kan ik het tot 7.00 rekken. </p><p>Dan komen we op 5 voedingen uit.</p><p>Wat zijn jullie ideeën, tips hierover ? Na de fles van 19.00 gewoon laten liggen tot ze zelf roept ? Om 5 uur geen tut meer geven, in de hoop dat ze hier niet meer om gaat vragen? Zodat ze de nacht doorslaapt?</p>
 
Hoi,
Lastig soms he met die voedingen.
Wij hadden dit rond de 20 weken. Met geen mogelijkheid wakker te krijgen, als ze wakker was bijna niks drinken.
We hebben toen die fles weg gelaten en zijn er zo achter gekomen dat ze deze niet meer nodig had.
Bij ons was het pas rond de 20 weken omdat ze tot 10 weken bv heeft gehad en heel moeilijk was met de fles. Er zat dus ook niet echt een ritme in.

Ik zou gewoon proberen om haar te laten liggen na 19:00 uur. Misschien komt ze al rond 3, misschien 5 maar straks ligt ze lekker tot 6/7 :)
Heb zelf wel geleerd dat dit na 3 dagen weer anders kan zijn haha. Elke nacht is een grote verrassing.
Mocht ze dit toch nog niet volhouden dan zou je eventueel overdag de voedingen wat dichter op elkaar kunnen geven. Dat je dan als laatste fles rond 21:00 uur uit komt? Je hebt dan nog wel 6 voedingen maar in tijd scheelt het wel wat.
Weet natuurlijk niet wat jullie schema is he, maar probeer mee te denken ;-)
 
Het is inderdaad lastig, het cb zegt namelijk dat je ze om 23.00 / 23.30 toch wakker moet maken voor deze voeding. 
Stel dat ik ze niet wakker maak en ze slaapt tot 5 a 6 uur door. Dan loopt in mijn ogen heel me voedings'ritme' fout. Want sla je die voeding dan weer over of verdeel je die cc over de gehele dag erbij. 
Ik merk toch wel dat regelmaat met voeding belangrijk is. Anders is ze heel de dag van de leg, snapt ze het niet meer als ze ineens op een totaal andere tijd naar bed moet. 
Overdag komt ze mooi om de 3,5 a 4 uur. 

Bedankt voor je berichtje ! 
 
 
Terug
Bovenaan