Voeding

<p>Beste ouders,</p><p>Vraagje;</p><p>Mijn dochter is 5 kilo 2.5 maand en de late fles van 23.00 drinkt ze niet helemaal leeg.</p><p>Ze krijgt btw 5 flessen van 150.</p><p>Ik mag de 23.00 fles eraf halen en de 19.00 fles ( zo noem ik ze) later aanbieden met 180cc.</p><p>Maar hoe doe ik dat, ik kan niet zo opeens om 19.00 een 180cc fles doen en zeggen weltrusten. Dat gaat ze niet redden.</p><p>Als ik de 150cc is uiteindelijk 170) cc om 19.00 nou geef en de 23.00 vervroeg naar 22.30 met bv 100 cc</p><p>Dit steeds met een kwartiertje vroeger op bv 20 .30 uitkomen en de 19.00 steeds ophogen met een kwartiertje extra  en 10 cc extra?</p><p> </p><p>Is dat een idee?</p><p>Groetjes popjevantwee</p><p> </p>

Kijk vooral naar je kindje en niet te veel naar de klok is mijn tip...
Je eet zelf ook als je trekt hebt.
Je kan haar laatste flesje helemaal laten vallen en geven als ze komt.. Ja dat zal snachfs zijn maar die tijd er tussen wordt vanzelf langer...

Waarom voed je niet gewoon op verzoek? Is veel makkelijker dan allerlei tijdsschemas. Het is een baby, geen machine. Als die honger heeft daaraan toegeven. 

De tijden zijn een beetje een richtlijn.
Vanaf begin af aan al zo geweest. Rond die tijden. En ik voed ook op verzoek hoor. Want ze komt wel eens later of eerder. Maar soms komt dat niet helemaal uit omdat ik ook nog een zoontje heb die van school gehaald moeyt worden, zwemles enz.
Zo kwam ze vandaag om 12.00 en 16.25 en 20.15. Ik heb haar net wakker gemaakt en ze heeft nog 150cc gedronken.
En als ik haar niet had wakker gemaakt dan was ze vast later gekomen....

Ik zou eens proberen om de laatste fles helemaal te laten vallen (in een vrij weekend ofzo) en dan kijken wat er gebeurt. Misschien redt ze het gewoon, misschien ook niet. 
Dan kun je op basis daarvan een beetje met de tijden gaan schuiven als je dat nodig vindt. 

Mijn dochter is nu 3 maanden en krijgt 5 flessen van 150cc.
Ik hou me wel een beetje aan een schema vooral om dingen goed te kunnen plannen maar ook om te voorkomen dat ik laat op de avond nog met haar op de bank zit.
6 uur maak ik haar wakker voor de 1e fles. (Soms laat ik haar liggen tot 7 uur en schuif ik met de tijden om savonds op hetzelfde uit te komen)
8 uur boven op bed
10 uur fles 150cc
12 uur boven  op bed
2 uur fles 150cc
Half 4 boven op bed
5 uur fles 150cc
Rond 8 uur / half 9 en vlak daarna naar boven op bed.
Hield er eerst 4 uren tussen maar savonds 6 uur fles is niet handig met eten en savonds 7 uur fles doe ik ook niet want dan zit je savonds laat nog met de fles. Moet er ook bij zeggen dat ze rond 8 uur honger heeft en daarna lekker wil slapen.

Terug
Bovenaan