Voeding

<p>Hallo, Onze zoon is morgen 4 weken. Vanaf dag 1 ben ik eigenlijk al onzeker over zijn voedingspatroon. Hij krijgt nu 7 X 110 ml borstvoeding of kunstvoeding. Hij lijkt hier niet genoeg aan te hebben, en ik krijg hem ook niet zo dat hij rustiger drinkt tijdens de voeding, waardoor hij ook niet verzadigd lijkt. Is dit normaal voor een baby die 4 weken is? En hebben jullie tips om hem rustiger te laten drinken?  Ik ga binnenkort naar het consultatie bureau en ik weet dat ik daar alles kan vragen, maar wilde het toch ook even hier op het forum weten of jullie hier ervaring mee hebben en of tips hebben. Alvast bedankt!</p>
 
Hoi
Mijn dochter dronk ook altijd snel een fles ging leeg binnen 10 min en kreeg zo voldoende voeding binnen en kreeg haar speentje voor de zuig behoefte die ze nog na haar fles had je kunt opzoek gaan naar een speen met kleiner gaatje zodat hij harder zn best moet doen voor de melk en halverwege een boertje laten ik kreeg hier er alleen maar een boze baby van 
 
Om te zorgen dat je kindje wat rustiger drinkt kun je 'therapeutish voeden'. Hier kun je lezen hoe dat werkt.
Dat zorgt ervoor dat je kindje wat langer over de fles doet waardoor ook de zuigbehoefte gestild wordt. Het duurt ook even voordat je kindje signaal krijgt dat het genoeg gedronken heeft. Als de fles dus te snel gaat lijkt het alsof ze nog honger hebben. 
 
Terug
Bovenaan