Voeding

Hoi Dames,

Mijn baby is op 9 mei 9 maanden oud. Ik heb hem tot nu toe geen grote hapjes gegeven omdat ik dat nog eng vond. Brood eet hij wel uit de hand, maar welke voedsels kan ik hem zo geven zonder te prakken.
 
Je bedoelt grote stukken?
Tja, eigenlijk alles wel. Zacht gekookte aardappel, bloemkool, wortel, pasta, noem maar op...

Maar prakken of pureren is helemaal prima voor een kindje van 9 maanden. Mijn dochters wilden tot 10 maanden alles glad gepureerd, tot 16 maanden moest het geprakt zijn en pas daarna aten ze wat meer losse stukken. Mn jongste is nu 21 maanden en ik prak eigenlijk altijd nog d'r aardappelen en groenten, omdat ze anders alleen de aardappelen en het vlees eet en geen groenten ;) Er is niks mis met prakken hoor!
 
In principe alles! Mijn dochter is 7 maanden en eet ook nog hoofdzakelijk puree, maar ik probeer haar bij elke maaltijd iets aan te bieden wat ze zelf kan eten. Dat vindt ze helemaal geweldig en ik merk dat ze het zelf eten heel snel leert. Dus na een fruithapje: stukje banaan of (gestoomde) appel wat ik dan heel laat. Groente: paar boontjes heel laten en niet pureren. hetzelfde met broccoli, bloemkool, wortel (snijd ik reepjes van) etc etc. Het wordt wel een zooitje, maar dat vinden wij niet erg en is zo weer opgeruimd.
Inmiddels geef ik haar ook stukjes soepstengel uit het vuistje, wonderbaarlijk om te zien hoe snel ze door hebben hoe het allemaal werkt.
Kijk ook eens op YouTube onder ‘rapley methode’ en ‘baby led weaning’.
Succes en veel plezier!
 
Ik vond de maisvingers een uitkomst, net als stukjes soepstengel of een halve cracotte. Daarnaast inderdaad groente koken en in stukjes, broodkorsten en je kunt hard fruit eventueel ook even koken (bijv appel).
 
Terug
Bovenaan