Voeding

<p style="color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Hallo</p><p style="color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Even een vraagje mijn dochter van 5 weken krijgt volgens het CB teveel voeding, op het moment drinkt ze 6 a 7 flessen van 100/110 en de avond fles 120, ze weegt 3445. Nu moet ik eigenlijk flessen gaan verlagen na 5x90 en 1 van 120, maar als ik dit ga doen blijft ze honger houden. Iemand enig idee wat ik het beste kan doen. We zijn afgelopen woensdag wel overgestapt op voeding voor buikkrampen omdat ze daar ontzettend veel last van heeft.</p><p style="color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Groeten Manuela </p>
 
Mijn zoontje kreeg met die leeftijd 6 of 7 flessen van 150. Maar hij was dan ook 6 kg op die leeftijd. Is met 4 kg geboren. Dus klinkt helemaal niet verkeerd wat je doet. Lekker geven zou ik zeggen
 
Gewoon doen zoals jij gewend was. Dat is waar je kindje om vraagt en dus nodig heeft.

En alleen maar blij zijn dat het zo graag wil drinken, hier is het tegenovergestelde en dat kan soms best frustrerend zijn omdat hij dan veel te weinig binnen krijgt?
 
Mijn dochter is nu ook 5 weken en krijgt 6x 120cc. Consultatiebureau was hier tevreden over. Ze woog vorige week 4190 (laatste keer dat we haar wogen).
Ik zou doen wat goed voelt voor jou. Ik zelf biedt aan waar ze om vraagt
 
Mijn zoon is 4 weken oud en weegt 4.6 krijgt 150 cc maar drinkt tussen de 105-135 ml 6 x per 24 uur. Je schema ziet er goed uit, als je baby honger heeft en het flesje leeg drinkt is het prima.
 
Hoi,
Bij mij is het juist omgekeerd gegaan. Mijn zoontje had een laag geboortegewicht en hoeveel hij ook at (borstvoeding en fles). Het kon nooit te veel zijn. Het CB is echt fijn en een goede bron van info en controle. Maar het is soms zo afhankelijk van de persoon wat het advies is. 
Ik zou lekker bij jouw eigen gevoel blijven. Als je merkt dat je dochter honger heeft dan geef je gewoon eten.
Als ze last heeft van darmkrampjes dan is er een grote kans dat het lijkt alsof ze honger heeft, maar dan zijn het de krampjes.  Dus dat is dan even zoeken. Mijn zoontje had ook echt veel last van krampjes.  Succes met alles!
 
Linda
Groei Met Je Mee
 
Terug
Bovenaan