Voeding

<p>Hoi hoi,</p><p>sorry voor alle vragen alvast?</p><p>Mijn zoontje huilde vandaag voor de tweede keer hysterisch. Voor hem is dat niet normaal.. Hij had vandaag ook 2x een harde keutel.</p><p>Ik heb het idee dat het door de voeding komt. We zijn sinds kort, naar forte 2 gegaan omdat hij 6 maanden is. Maar daar zit ook rijstebloem in. <br />Wellicht ligt het daaraan? De forte 2 mengt ook heel slecht.. veel klonten, iemand ervaring mee? Ik heb de flessenwarmer ook al langer ingesteld zodat het water warmer zou zijn, maar nog geen succes..</p><p>Door de klonten komt hij ook niet meer goed door het ventiel. (Dr. Brown) </p><p>Nu heb ik het idee om dan terug te gaan naar de normale nutrilon 2. Hij krijgt ook fruithap en groentepap. Daar zit hij natuurlijk wat voller van. Zou dat gewoon kunnen of moet ik dat overleggen?</p><p>—-</p><p>Vanaf wanneer lieten jullie flessen vervallen? Hij is dus 6 maanden en zit nog steeds op 5 flessen van 200 ml. Al geprobeerd om de fles van 23:00 te laten vervallen maar dan komt hij alsnog zelf rond die tijd of ergens in de nacht. Kan ook zijn door het sprongetje waar hij in zit. Misschien erna nog eens proberen?</p><p>Hoeveel moet hij eten om een fles te laten vervallen? </p><p> </p><p> </p>

Baby's darmen moeten een aantal weken wennen aan nieuwe soort voeding, en te snel weer overstappen is ook niet goed.
Mijn baby had met 3 maanden ook erg last van zijn ontlasting bij het overstappen van borst naar flesvoeding. Een paar weken geleden, met 6 maanden, begonnen met papfles en brood en zijn ontlasting was ook heel weinig en hard, met veel persen. Een paar weken verder gaat het al wat beter, omdat hij meer is gewend denk ik.
In ieder geval dit soort dingen zou ik inderdaad wel bespreken met consultatiebureau.
Hoeveel flessen per dag hangt af van gewicht en wat hij naast de melk nog aan fruit/groente etc eet... Hier is dat met 6 maanden 4 flessen van 150 - 200... En tussen de 50 en 150 gr aan vaste hapjes. wat ik doe is eerst bijv de groentehap geven en op basis daarvan het flesje maken. Als hij al 100 gr groente op heeft, maak ik een flesje van 100. Soms doe iets meer water in verhouding, dat helpt denk ik om de ontlasting zachter te maken.

Hier ook een mannetje van net 6 maanden. Welke forte gebruik je?
Wij hebben met 6 maanden de fles van 23.00 uur laten vallen en geven nu dus 4 flessen. 3 flessen door we met 180 ml en dan 3 scheppen normale Kruidvat en 3 forte Kruidvat en schepje jbp tegen reflux. Is laatste fles om 20.00 uur doen wij 210 ml water en dan 4 forte en 3 normaal en jbp en een schep olvarot granen. Met een 4 of y speen. Hij heeft dus een zware late fles. Wij hebben ook de browns flessen maar gebruiken speen 3 nu hij 6 maanden is en voor die late dan 4 of y. We hebben geen probleem met klontjes..
Verder eet hij s ochtends een fruithapje. Dit is ongeveer 5 ijsklontjes of 2/3 banaan. Tussen de middag eet hij nog geen halve boterham met pindakaas en s avonds dan 5 ijsblokjes groente.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

[quote quote=10497968]Hier ook een mannetje van net 6 maanden. Welke forte gebruik je? Wij hebben met 6 maanden de fles van 23.00 uur laten vallen en geven nu dus 4 flessen. 3 flessen door we met 180 ml en dan 3 scheppen normale Kruidvat en 3 forte Kruidvat en schepje jbp tegen reflux. Is laatste fles om 20.00 uur doen wij 210 ml water en dan 4 forte en 3 normaal en jbp en een schep olvarot granen. Met een 4 of y speen. Hij heeft dus een zware late fles. Wij hebben ook de browns flessen maar gebruiken speen 3 nu hij 6 maanden is en voor die late dan 4 of y. We hebben geen probleem met klontjes..Verder eet hij s ochtends een fruithapje. Dit is ongeveer 5 ijsklontjes of 2/3 banaan. Tussen de middag eet hij nog geen halve boterham met pindakaas en s avonds dan 5 ijsblokjes groente.Ik hoop dat je hier wat aan hebt.[/quote]

Nutrilon forte 2 vanaf 6 maanden gebruiken wij. Ik gebruik nummer 4 van speen, maar daar moet het dus wel überhaupt eerst komen, want het is zo dik dat het gewoon niet/amper door ventiel komt.
Brood eet hij nog niet. Met hapjes verschild heel erg. Gisteren rond 6 heeft hij een heel potje gehad, leek nog honger te hebben. Tegen 7 nog hele fles van 200 weg gewerkt.....
Pfff ik weet het echt even niet meer. 

Geen ervaring met forte. Wel met rijstebloem! Mijn kinderen raakten er beiden gruwelijk verstopt van. Dus niet meer gegeven. Vanaf 6 maanden van kunstvoeding pap gemaakt van speltpap bio van ah. Sinds die tijd bij beiden nooit meer verstopping..

Ik kan me goed voorstellen dat je het even niet meer weet. Het is soms ook zo'n zoektocht. Met nutrilon forte heb ik dus geen ervaring. Ik weet eigenlijk niet of er bij het kruidvatmerk ook rijstebloem doorheen zit.
Ontlasting kan ook veranderen door vaste voeding.
Maar misschien ook even met het cb overleggen?
Waarom geef je forte? Als het voor een voller gevoel is zou je dus ook normale voeding en dan granen kunnen toevoegen. Dan ben je van de rijstebloem af. Je hebt dan wel een y speen van browns nodig. Je zou ook net iets meer water kunnen doen dus geen 180 Maar 190, waardoor het minder klontert en wel door het buisje gaat? Dat hebben wij ook een tijdje gedaan..
Oja je zou als je van die laatste fles af wilt nog kunnen proberen om te minderen als je dat nog niet geprobeerd hebt. Dus niet 180 maar 150 water doen en dat een paar dagen volhouden en dan na bijvoorbeeld 5 dagen naar 120 gaan etc..
Ik hoop dat er iets bij zit wat je kan helpen. Succes in ieder geval en blijf op je zelf vertrouwen!

[quote quote=10498160]Ik kan me goed voorstellen dat je het even niet meer weet. Het is soms ook zo’n zoektocht. Met nutrilon forte heb ik dus geen ervaring. Ik weet eigenlijk niet of er bij het kruidvatmerk ook rijstebloem doorheen zit.Ontlasting kan ook veranderen door vaste voeding. Maar misschien ook even met het cb overleggen?Waarom geef je forte? Als het voor een voller gevoel is zou je dus ook normale voeding en dan granen kunnen toevoegen. Dan ben je van de rijstebloem af. Je hebt dan wel een y speen van browns nodig. Je zou ook net iets meer water kunnen doen dus geen 180 Maar 190, waardoor het minder klontert en wel door het buisje gaat? Dat hebben wij ook een tijdje gedaan..Oja je zou als je van die laatste fles af wilt nog kunnen proberen om te minderen als je dat nog niet geprobeerd hebt. Dus niet 180 maar 150 water doen en dat een paar dagen volhouden en dan na bijvoorbeeld 5 dagen naar 120 gaan etc.. Ik hoop dat er iets bij zit wat je kan helpen. Succes in ieder geval en blijf op je zelf vertrouwen![/quote]
Ja echt een zoektocht.. je begint idd aan jezelf te twijfelen.  Forte geven we omdat hij sinds begin heel hongerig is. 

Hij zit nu ongeveer een week op de forte 2. Ik wil deze week nog even kijken hoe het gaat. Misschien dat zijn darmen gewoon moeten wennen. Zitten aan krampjes te denken, verstopping of tandjes. Maar tandjes twijfel ik omdat hij niet continue huilt. 

extra water geven we ook al. Voorheen hielp dat inderdaad wel maar lijkt nu ook niet. 

Terug
Bovenaan