Voeding

Hoihoi,
Mijn baby is 11 weken. Qua gewicht mag hij 5 flessen van 180cc maar hij komt in de nacht rond 5/half 6 nog een keer.
Overdag drinkt hij zijn flessen niet meer leeg. Ik moet blij zijn als hij 100 per fles heeft gedronken.
Soms huilt hij tijdens zijn flessen. Soms drinkt hij rustig maar stopt dan als er nog 130 in zit.
Ik heb al verschillende speentjes en flessen geprobeerd maar dat werkt niet.
Hebben jullie tips ? Ik ga me er steeds meer zorgen over maken. Je zou zeggen dat hij honger moet krijgen maar als hij dan honger lijkt te hebben dan drinkt hij alsnog maar 100 op.

Niks zorgwekkends aan. Onze baby heeft ook zelden de voorgeschreven hoeveelheden gehaald, alleen een enkele keer vlak voor een groeispurt.
Zeer frustrerend, maar die voorschriften zijn gemaakt op gemiddelde baby's. De jouwe wordt later geen 1,80m, daar is niets mis mee.
Je kan eventueel nog proberen vaker een fles te geven, in plaats van zoveel per keer.
Maar als 180ml niet in het buikje past, probeer dat dan ook niet af te dwingen.

Maak liever aan wat hij normaal drinkt, en wanneer hij daarna nog honger heeft, kan je altijd nog meer geven.

Met 11 welen was mijn baby echt niet zo ver om 5 keer te drinken. 6 voedingen was een max hier. En dan begon de ochtend om half6. Dus niks geks aaan wat je beschrijft. Ze geven zelf aan hoeveel ze op kunnen. Stoppen ze voor het leeg is is het prima. Als je meer grip erop wilt kan je de aantal nodoge ml per dag berekenen en dan kijken of hij eraan komt. Wbt huilen tijdens drinken kan je met het consultatiebureau of arts bespreken. Kunnen vele redenen voor zijn.

Inmiddels geef ik gewoon een fles wanneer hij er voor komt. Soms zit er 4 uur tussen soms net 3 uur er tussen. Maar elke keer drinkt hij dan ongeveer 100.
Hij blijft nog steeds netjes volgens zijn eigen groeilijn groeien dus dat is fijn

Terug
Bovenaan