voeding

Hallo, ik ben Ali
Ik ben nu ruim 18 weken zwanger.Ik heb afgelopen week bereid voedsel, nassi met kip ongeveer 36 uur in de koelkast bewaard en daarna weer opgewarmd en opgegeten.Ik heb gelezen dat je voedsel bereid maar 12 uur in de koelkast mag bewaren.Zou ik nu besmet kunnen zijn met listeriose of toxoplasma? Ik ben hier erg bang voor.
 
hoi alie, gefeliciteerd met je zwangerschap.
Maak je aub niet zo druk om het opgewarmde eten. Zo'n vaart loopt dat echt niet.
Normaal gesproken had je het waarschijnlijk ook gewoon opgegeten. Ik hoop dat ik iets van je angst heb weg kunnen nemen en probeer lekker van je zwangerschap te genieten.
groeten
 
Die 2 besmettingen zijn niet waarschijnlijk in dit geval. Maak je niet te druk. Als je je echt zorgen maakt, kun je beter je vk bellen, want druk maken is zeker niet goed voor je kindje. De kans op toxoplasmose is sowieso klein en als je het ooit in je leven hebt gehad (wat je nooit weet, want zelf merk je dat niet) dan ben je er immuun voor geworden. dat hou ik steeds in mijn achterhoofd.
 
Ik werk bij een keurslagerij .wij verkopen ook maaltijden zoals nasi endergelijke.ik zou met nasi en rijst produkten uit kijken met te lang te bewaren ,deze produkten kunnen door bereiding of niet voldoende doorverhitting van nasigroenten een ernorme groei van bacterien krijgen.Dus als je twijfelt gooit het liever weg ,ziek worden is erger dan iets weg gooien
 
Terug
Bovenaan