Voeding

Hallo allemaal, ik ben 16 weken zwanger. Ik voel me goed en heb alleen af en toe last van bandenpijn. Dus ik klaag absoluut niet. In een artikel op de VGZ.nl site heb ik gelezen dat je niet te veel van de stof coumarine mag hebben. Dit zit in bijv. kaneel. peperkoek, kruidkoek, pepernoten. Al 1 ½ maand eet ik 2 sneetjes peperkoek per dag op het werk. Na het lezen van het artikel schrok ik natuurlijk. Weet iemand of dit echt kwaad kan en hoeveel je wel mag hebben ??? Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
hoi, ja dat klopt, ik heb die tip via mijn orthemoluculair therapeute gehad (ongeveer zoiets als n homeopaat)en er ook artikelen over gelezen. dus ik zou die koek niet meer eten, zelf eet ik momenteel echt zo weinig mogelijk van voedsel met die stof, af en teo akn geen kwaad, maar ik zou niet meer dagelijks 2 sneetjes eten! gr fie
 
Hai,

Het is nog niet bewezen, maar men vermoed dat het niet goed is. Maar dan moet je wel hele grote hoeveelheden naar binnen werken. Volgens mij kan 2 sneetjes per dag geen kwaad. Maar voor de zekerheid zou ik het ff aan je vk vragen.

Groetjes,

Mariska
 
Ik kreeg ook via een buurvrouw te horen toen ik een stroopwafel aan het eten was van dat eet jij toch niet he dat mag niet ik had op dat moment zoiets van waar bemoei je je mee. Zij kwam toen ook met dat verhaal en dat je kindje daar een hersen beschadiging van kan krijgen. Ik had er nog nooit eerder van gehoord en heb toen met mijn verloskundige gesproken. Mijn vk vertelde dat als je er een a drie stuks van op een dag eet dan is er niets aan de hand een heel ontbijtkoek elke dag dat is pas schadelijk dus neem lekker een plakkie koek of stroopwafel op z'n tijd Groetjes van Dana
 
Ja jezus mag je dan als zwangere helemaal niets meer eten zeg!

Al die aanstellerietus hadden ze vroegah niet hoor en toen werden er ook gezonde kinderen geboren!

:p doe maar gewoon, doe je gek genoeg. Van al die massa hysterie krijg ik het apezuur, en dat is pas echt slecht voor je kind!
 
Terug
Bovenaan