voeding

mag je iets van verse roomkaas eten?zoeiets als monchou?
 
zou het veel kwaad kunnen als ik  af en toe eens voorgesneden groente(roerbak)niet voorgewassen heb?zoiets als komkommer tomaten en paprika   en fruit was ik altijd voor dat ik het snij en eet.
 
Hoi ik moet zeggen dat ik het nooit zo nauw nam met het wassen van groente en fruit.(nog steeds niet) dus ik kan je daar niet mee helpen... Wat monchou betreft; volgens mij mag je dat wel eten. Je moet wel uitkijken met bepaalde soorten brie. Volgens  mij als er zoiets opstaat als lait au cru  (of zoiets) dan is het beterom niet te nemen. En je kunt beterook geen rauw vleesetenzoals biefstuk of filet american.groetjes Freubel
 
Bij mijn vorige zwangerschap was ik dolgelukkig toen ik ontdekte dat je wel de roomkaas van AH eigen merk mocht eten. Of dat nu nog mag. Ik hoorde nl. ook dat cola niet goed voor je is. Naasthet rauwe vlees en andere schimmelkazen moet je de rest gewoon met mate eten. Voorgesneden groente vind ik erg schoon. Maar ik zou niet zo snel in het buitenland een salade nemen. Mocht je nog op vakantie gaan. Greetz
 
"au lait cru" betekent "van rauwe melk gemaakt". Tegenwoordig zijn bijna alle kaasjes in de supermarkt (die voorverpakte, niet van de versafdeling) gemaakt van gepasteuriseerde melk. Die mag je gewoon eten, geen enkel probleem. Het staat ook eigenlijk altijd op de verpakking. Ik heb een tijdje moeten zoeken maar ik heb nu zelfs mozzarella gevonden van gepasteuriseerde melk. Kijk gewoon bij de ingrediënten en dan staat het er altijd wel in een of andere taal op. Het gekke is wel dat het er soms in de nederlandse vertaling niet bij staat maar dat er in bijvoorbeeld het italiaans wel "latte pasteurizato" (of iets wat daarop lijkt) op staat. Dan mag je het dus gewoon eten. Even voor de duidelijkheid ik heb dit niet zelf verzonnen maar dit is uit een folder die ik van mijn verloskundige heb gekregen over "kaas en zwangerschap".
En met die groenten....ik neem het eigenlijk ook nooit zo nauw met het wassen enzo....het risico is erg klein. Maar het is er wel dus ja, eigenlijk zou ik daar wel wat beter op kunnen letten. (gesneden roerbakgroenten worden overigens volgens mij al gewassen ingepakt, dus het zal wel meevallen hoor, als je het daarna nog flink heet hebt gemaakt helemaal!)
Groetjes,
Ingrid
 
Volgens mij kun je in gewone supermarkten niet eens rauw melkse kazen krijgen. En zachte kazen eet ik alleen als ze vers zijn. Als ze een paar dagen geopend in mijn koelkast liggen, dan doe ik ze weg. En een keer verhit, bijvoorbeeld mozarella op de pizza, is het gevaar ook geweken. Dus sauzen met schimmelkaas en pizza eet ik lekker op. Ik eet alleen echt gveen rauw vlees en ik let goed op dat er geen kruisbescmetting ontstaat.
Eet smakelijk allemaal
greet
 
Bij mijn weten mag je gewoon roomkaas eten, alleen de buitenlandse franse kazen zijn niet goed.Mijn zorgverzekeraar heeft een heel uitgebreide site waar precies staat wat je wel of beter niet kunt eten.
Ik ga ervan uit dat dat betrouwbare informatie is, zeker als het door je zorgverzekering wordt aanbevolen. Kijk er eens naar, dan weet je het precies!
En wat de rauwe groente betreft: ik zou ze vanaf nu toch wel wassen, misschien kan het geen kwaad, maar het is niet zo fris, lijkt me...
 
Terug
Bovenaan