Voeding

Hey Dames,

Ik zit met een vraag waar ik dubbele antwoorden op krijg. Misschien dat het bij jullie bekend is.

Ik ben echt gek op vis. Voornamelijk haring, zalm, paling en makreel. Nu heb ik in een aantal boekjes en sites gelezen dat ik dat niet mocht hebben. Maar op een aantal sites en ook tijdschriften staat weer dat het heel erg goed voor zwangere vrouwen is. Weten jullie misschien of ik dit dus wel of niet mag eten???????

Groetjes,

Danielle
 
Hoi,

Volgens mij moet je alleen oppassen met rauwe vis. Daar kan dezelfde bacterie inzitten als in rauw vlees. Dus zoute haring en gerookte zalm bijvoorbeeld. Maar een gebakken visje mag volgens mij wel hoor!

Groetjes van Saskia
5w 2d
 
Hoi,

Sorry, ik ga met de tweede reactie op jouw berichtje al verwarring zaaien.
Haring mag je absoluut wel! Schijnt zelfs te helpen tegen een postnatale depressie.
De vraag over haring wordt regelmatig gesteld op dit forum.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik regelmatig geniet van een heerlijke zoute haring.
Hoe het zit met andere vis weet ik niet zo goed, maar haring mag!

Groetjes Maartje
 
Hoi,

Ik heb een site voor je opgezocht op het net   het gaat om www.zwangerschap.pagina.nl
en dan onder de link zwanger en gezond eten   en dan weer onder de link   zwanger eet vis

Hier staat dat je deze vissoorten dus wel mag eten. Dan heb je een bevestiging.
Verders kom ik uit een vissersdorp en ik heb nog nooit gehoord dat je bepaalde vissoorten niet mag hebben tijdens de zwangerschap.

Verders staan er op de begin site  nog meer leuke dingen.

Groetjes AAFJE

PS       smul ze!!!!!!!
 
Hoi dames,

Het gaat niet specifiek om de vis die je niet mag eten. De vis is juist heel gezond. Het gaat om het feit dat het vacuum verpakt is. Dus wanneer je het vers koopt kun je gewoon vis eten.

Geniet ervan.
 
ja inderdaad, ik ben het volledig eens met bovenstaande!

Als je je vis haalt bij een goede visboer, dan is er niks aan de hand. Je moet gewoon niet de rommel kopen die bij supermarkten te koop is en vacuum verpakt is, want dat is in tegenstelling tot wat er op de verpakking staat , namelijk VERS, helemaal niet vers en kan wel een jaar oud zijn!!!!

Doordat de industrie zulke rommel verkoopt, worden mensen ziek en bestaan er misverstanden dat je geen vis mag eten als je zwanger bent. Het komt altijd op hetzelfde neer, eet gewoon kwalitatieve, gezonde en verse voeding...en dan mag je zelfs rauwe geitenkaas eten, want daar zijn ook wel een heleboel misvattingen over.

Succes!

Jo
 
Hallo,

Ik vind die verwarring over eten ook erg vervelend! Zo  begreep  ik dat je wel haring mag eten omdat die dagvers zijn en de bacterie geen kans maakt, maar ja weet jij veel hoe zo'n visboer denkt, misschien legt hij de haring van gisteren nog wel  in zijn kraam  neer omdat hij vind dat dat wel kan, ik begreep ook dat gerookte vis niet mag omdat dat rauw blijft.  Ik wil je dan ook als tip geven, ga naar 1 visboer een winkel of een kraampje waar je voorheen ook wel kwam. En vraag aan die visboer wat je wel en niet mag eten, ga daar van uit!! Die mensen moeten het weten.
Zo zegt de visboer hier namelijk dat je voorzichtig moet zijn met alle vis en tonijn is af te raden terwijl mijn zus en ik dachten dat je gewoon tonijn mag eten. Gelukkig kan ik de geur van de visboer de hele zwangerschap al niet verdragen.
Ik heb dat  bij de kaasboer gedaan, ik ga altijd naar  1  en dezelfde kaasboer, die man heb ik gevraagd wat wel en niet mag en daar hou ik me aan. Want je wordt helemaal gek als je dan weer naar de 'verhalen' van anderen luistert.

groetjes Kirsten
36w5d
 
Terug
Bovenaan