voeding

Hallo,

Deze vraag is volgens mij al heel vaak gesteld, maar toch heb ik nu ook weer een beetje hulp nodig. Mijn dochtertje is nu bijna 6 maanden (eerste kindje). En nu moet ik dus de voedingen gaan veranderen, maar wat is nu een logische dagindeling? Ik geef flesvoeding en ben pas van 5 voedingen overgestapt op 4( waarvan 1 papfles). Nu heb ik gelezen dat je kindje meer moet gaan drinken, maar mijn meissie vind water, diksap (nog) niet lekker. Kan iemand mij advies geven hoe jullie het aanpakken. Hoevaak jullie de fles geven wat jullie voor een voeding en drinken tusssendoor geven. Alvast bedankt!!
Een onzekere moeder
lily
 
Hoi,

Onze zoon wou ook niks anders dan melk!
Maar we kwamen er achter dat als we water/ slappe thee of diksap in een beker deden hij het wel wou drinken.
In een gewone beker (dus geen tuit) en dan een beetje lauw (koud vindt 'ie het niks).

Gewoon afentoe proberen en anders nog maar niet hoor! Volgens mij hoeven ze pas echt er wat bij te drinken als ze 3 flessen of minder krijgen (en dat is incl pap, daar zit ook 200cc melk in)
 
onze zoon begint nu pas af en toe iets anders te drinken dan melk, hij is nu 8 1/2 maand. Ze hebben het nog niet nodig hoor extra vocht, je moet het maar gewoon blijven proberen, op een gegeven moment lukt het wel. We zitten nu op 3 melk flessen en dat is nogsteeds voldoende vocht. Ook in de fruit en groente hapjes zit vocht. Maar goed, blijven proberen dus (bv rooibos thee, roosevicee, dixap).

Sterke!
 
Terug
Bovenaan