voeding

hoi allemaal
mijn zoontje is zes weken en zit nog steeds op de 7 voedingen.hij mag al naar de vijf maar ik krijg het niet voor elkaar hij blijft zich melden om de twee en half uur.nou vind ik het niet zon heel groot probleem maar het is wel makkelijker met de tijd voor jezekf als je weg wild dan ben je niet zo gebonden aan die 3 uur.heeft iemand tips voor mij .rekken wil niet.
 
Bedoel je dat je bv geeft of juist fv? Bv geef je het beste op verzoek, en dus niet volgens een schema. Doe je dat wel dan loop je risico dat je productie terugloopt en dat kan het einde zijn van je bv. Als je er meer over wilt weten moet je het maar zeggen, ik kan informatie geven maar je ook doorverwijzen naar een Borstvoedingsvereniging....
 
Hoi Monique,
Ik had hetzelfde "probleem" met Cas (die inmiddels al wat ouder is natuurlijk), en ik zat op de flesvoeding. Bij het CB zeiden ze dat ik eens Nutrilon 1 Forte moest proberen. Geweldig ! Echt, bij Cas hielp het perfect, je merkte dat hij pas om de 3 à 3,5 uur honger kreeg, en vaak pas om de 4 uur. Hou er wel rekening mee dat het even duurt voordat je zoontje er aan gewend is, ongeveer een weekje.
En dan nog iets : dat zgn. voedingsschema is niet iets heel belangrijks hoor, ieder kind is anders ben ik al achter, als hij maar niet té veel voeding binnenkrijgt. Bij Cas werkt de Forte in ieder geval prima !
 
Hoi,
geef je bv? en zo ja, heb je dan wel genoeg? Misschien kun je proberen om er dan wat bij te geven, al zou ik dat na 6 weken misschien nog niet doen. Mijn baby is nu 6 mnd en heeft nog steeds 5 voedingen nodig. Mestal regelt zich dat wel vanzelf hoor! succes
 
Hoi,

Mijn zoontje zat met 10 weken nog op 8 voedingen per dag. Als je bv geeft, moet je je zeker niets aantrekken van schema's. Misschien drinkt jouw kind per voeding wel iets minder dan het gemiddelde kind. Met bv kunnen ze ook niet te veel krijgen. Groeit hij erg hard? Dat is bij bv in de eerste drie maanden ook normaal. In de vierde maand groeien ze dan vaak weer veel minder.

Ook als je fv geeft gaat het er volgens mij meer om hoeveel hij per dag in totaal krijgt dan het aantal voedingen waarover je dat verdeelt.

 
Terug
Bovenaan