voeding

Hallo,
Mijn zoontje is nu 7 mnd. Hij huilt veel, is onrustig, heeft erge kramp,spuugt, slaapt slecht en kort en zit vol (neus) s'nachts. Nou heb ik al veel op het forum gelezen en inmiddels weet ik dat het een voedingskwestie moet zijn. Ik las bv.over nutriton (meel), ik voeg dat ook aan de gewone nutrilon toe vanwege het spugen, maar wellicht komen hier dus de krampen van. Ik heb de gewone frisolac geprobeerd, spugen toen over naar Comfort, daar raakte hij van aan de diarree en werden de krampen erger,toen nutrilon 1, weer spugen, met nutriton werden de krampen weer erger, toen omneo en daar raakte hij weer van aan de diarree. Ik weet het dus niet meer????? Ook komt hij dus vaak en ook s'nachts. Ik twijfel om de gewone frisolac met de extra te mengen en het spugen op de koop toe te nemen en ik twijfel om te voeden op verzoek of echt om de 4 uur. Soms komt hij na 2 1/2 a 3uur alweer en als hij dan eindelijk slaapt zit er soms wel 5 a 6 uur tussen en moet ik hem dus gaan wakker maken,vicieuze cirkel en ik krijg zo geen ritme. Voor de krampen heb ik gehoord van abc dolphus, maar helpt dit echt; ik heb al zoveel middeltjes geprobeerd.
Wat een verhaal, maar ik hoop dat er mensen zijn met tips!
 
Hoi,

Jeetje wat een verhaal. Het is slopend hè, ik weet er alles van.....
Mijn zoontje (nu 6 maanden) is ook zo onrustig (geweest). Darmkrampjes, veel huilen, kort slapen, overstrekken, het is me allemaal bekend. We hebben ook alle voedingen geprobeerd die er te verkrijgen zijn en ook alle middelen aangewend om hem rustiger te maken. Zo hebben we ABC Dophilus geprobeerd, maar ook cinababy, baby-ei, inbakeren, venkelthee, baby-massage, kruik in bed, bed schuin omhoog gezet etc. Het mocht echter allemaal niet baten.

De krampjes zijn echter weggegaan toen ik uiteindelijk toch maar weer de gewone frisolac ben gaan gebruiken. Het spugen zou ik inderdaad maar even voor lief nemen. 's Nachts gebruik ik de frisolac voor de hongerige baby. Hij slaapt dan net even iets langer. Verder heb ik hem een keer een week laten huilen 's nachts en sindsdien slaapt hij door. Dat is erg moeilijk, maar ik ben zooo blij dat ik het heb gedaan.

Waar we nu nog erg mee zitten is dat hij zich nog ontzettend overstrekt..... Hij kan geen minuut op schoot zitten bij iemand, ook de fles geven is een ramp. Toevallig waren we van de week bij de huisarts en die wilde ons doorverwijzen naar een manueel therapeut. Ze heeft een beetje uitgelegd wat dat inhoudt en we moesten er maar even over nadenken.
Die onderzoeken of er misschien wat vast zit bij die kleintjes. Het is goed mogelijk dat door de bevalling er wat werveltjes klem zijn komen te zitten en dat hij daardoor zo onrustig is. We gaan dus maandag terug naar de huisarts om ons door te laten verwijzen.

Oh ja v.w.b. die verkoudheid.....ik neem aan dat je al een zoutolossing hebt geprobeerd en met een pompje de snotjes eruit hebt gehaald??? Verder kan ik je de Luuf inhaleringsbalsem aanbevelen. (bij het kruidvat te koop) Je smeert het op rug en borst. Dat wordt lekker warm en ze ademen weer iets beter.

Nou succes ermee!
 
Hallo Diona,

De verkoudheid van je baby of volle neus kan ook komen omdat je de verwarming in de slaapkamer aan hebt staan. (Ik weet niet of je dat hebt, maar dat was bij mij het probleem). Met 6 maanden mag je baby ook al wel wat meer vaste voeding hebben. En de pap kun je rustig goed indikken... Laat je zoontje alleen wel heel erg goed extra vocht drinken, dan wordt zijn ontlasting niet te hard.

Ik weet niet of je er wat aan hebt maar ja ik denk altijd maar zo, als niemand reageert is het ook al zoiets. Ik weet wel dat mijn eerste ook een spugertje was en met wat vastere voetsel werd het steeds beter.

Groetjes Mirela
 
Sorry mijn zoontje is 7 weken en geen 7 maanden.
Momenteel gebruik ik Nutrilon 1 met Nutrilon Forte, maar wellicht hebben mensen betere ervaringen met Frisolac 1 en degene voor de hongerige baby?????
 
Hallo diona,

Heb je ook al eens nagedacht over een hypoallergene voeding? Bijvoorbeeld Nutrilon Pepti of Friso allergy- care?
Dit is voeding voor een koemelk-allergie. Zo'n allergie kan namelijk ook de verschijnselen geven die jij beschrijft.
 
Hallo,
Volgens mij moet je voorlopig even niet meer wisselen met soorten voedingen. Een baby moet zeker een week wennen voordat hij of zij gewend is aan de voeding. Bij mijn eerste dochter probeerde ik ook allerlei soorten voedingen; uiteindelijk ben ik één soort voeding gaan gebruiken (de normale Nutrilon 1) en toen ging het beter. Succes!
 
Toen ik met de klacht dat mijn dochtertje veel spuugde naar het cb belde, was hun eerste vraag of ze verkouden was en last had van slijm. Dit was inderdaad het geval. Het cb legde mij uit dat dit de voor een baby de enige mogelijke manier is om van haar slijm af te komen. Het vraagstuk voedsel speelde bij ons niet mee, omdat ik toen nog bv gaf.
Weet niet of jij hier iets aan hebt, maar in ieder geval, veel sterkte ermee!
 
hoi diona,
een heel bekend verhaal,maar de oplossing is nabij.
ga naar een osteopaat en na 3/4 behandelingen is het voorbij en heb je een voorbeeldig,rustig,en vrolijk kindje.
wij zijn zo ook gevaren en ons zoontje is door osteopathie een heel ander kind geworden.(het wordt gedeeltelijk vergoed door het ziekenfonds)
www.ostoepathie.nl veel geluk!!!!!
 
Terug
Bovenaan