voeding

Gijs is nu 3 1/2 maand. Hij krijg 5 flessen van 180 cc. Om pm. 11 uur s'avonds moet ik hem nog wakker maken voor de laatste.
Is dit nodig of moet ik die 180 cc verdelen over de andere 4 flessen?
Hij zit ongeveer op 980 cc per dag. Maar het mooiste zou zijn dat hij bijvoorbeeld om 19.00 uur de laatste krijgt zodat hij doorslaapt tot de volgende ochtend.
Is het verstandig om dit geleidelijk op te bouwen of kan ik hier gelijk mee beginnen?
Ook vindt ik het onduidelijk of hij straks bij 4 maanden nu wel of geen groente moet krijgen.
Hij krijgt nu om 10.00 uur in de ochtend 2 theelepels fruit.
Hoe weet ik nu of mijn kind dit nu al nodig heeft?
Ik wil ook niet teveel gaan geven, want Gijs doet zijn naam eer aan. Een lekker flink manneke (holle bolle gijs).
 
Hoi, brenda
Tom id nu ook 3,5 maand (toevallig allemaal zeg!) of ben jij mij en slaapwandel ik?
Maar goed....
Hij krijgt 180 cc per fles en slaapt ook bij zijn laatste voeding om 22.30, gisteravond dachten we: laat hem maar slapen en dan zien we het wel, maar om 23.30 kwam meneertje en wilde graag drinken, dus toch maar weer een fles.
Hij krijgt 's morgens om 11.00 een half potje fruiten een fles met 90cc en om 19.00 een hele om 07.00 en om 15.00 een fles van 180 cc dan om 22.30 180 cc als hij dalijk echt niet meer wakker wordt en ik hem wakker moet gaan maken (nu wordt hij wel wakker als ik hem oppak) dan probeer ik het gewoon weer. en groente krijgt hij als hij dalijk helemaal aan het fruit gewend is.
Enne als ze dalijk gaan lopen gaan ze vanzelf wel afvallen hoor! Tom is ook geen magertje. Maar probeer in ieder geval dis bij het geven van fruit iets minder in de fles te doen, dat vult ook. Tom valt nu ook na een fles heerlijk in slaap dus het vult genoeg.
Lang verhaal gerworden maar ik hoop dat je er wat aan hebt,
groetjes brenda
 
Hallo Brenda

Wij hebben bij ons dochtertje de laatste fles steeds iets naar voren gehaald. Dus van 23.00 uur naar 22.30 uur. Een week later naar 22.00 uur en een week later naar 21.30 uur. Toen hebben we in plaats van 5 flessen van 180 ml, 4 flessen van 210/220 ml gegeven. Ze kreeg toen de laatste fles rond 19.00/19.30 uur en sliep door tot de dag erna. Wellicht heb je iets aan deze tip.

Groeten
 
wij hebben en dochter van 5 maanden en haar moet ik ook altijd wakker maken voor de laatste voeding, maar ze drinkt de fles nog wel leeg. bij navraag op het cbbureau hebben ze gezegd zolang ze het nog leegdrinkt gewoon wakker maken, ze geven vanzelf aan als ze die fles echt niet meer willen. ook wij zijn nu de fles steeds een half uurtje vroeger aan het geven

succes
 
Onze dochter gaf het inderdaad zelf aan: Ze hoefde haar ochtend fles niet maar wel om 11.00. Was dus 12 uur na haar laatste fles van die avond ervoor. Toen hebben we die van 23.00 niet gegeven en de volgende ochtend om 7.00 kwam ze pas weer.
nog ven over het fruit geven; je merkt zelf of hij het lekker vind en kun je het (niet te snel) uit gaan breiden.
 
Hoi Brenda,

Moeilijk is dat he, om te weten wat je moet doen wat betreft voeding. Mijn dochtertje Lara is nu net 6 maanden en wij zijn vanaf een paar dagen begonnen met het niet meer geven van de avond fles. Ik heb van verschillende mensen gehoord dat het tot 6 maanden niet goed is is als je kindje langer dan 7 uur geen voeding krijgt ivm een te lage bloedsuikerspiegel. Wij zijn in een keer gestopt en ze wordt net als altijd gewoon om 8 uur s'morgens wakker. Vanaf 4 maanden MOGEN ze een fruithapje en groente hapje, maar het Moet niet. Je moet gewoon kijken of Hij het lekker vindt. Zo ja, dan geef je hem steeds iets meer. Vanaf 6 maanden krijgen ze nog 3 flessen en tussendoor een fruithapje en s'avonds een groente hapje met rijst of aardappels en een beetje vlees, met als toetje een beetje biogarde yoghurt. Ik geef Lara dan daarna nog een klein beetje melk met een beetje pap ( rijstebloem- vanille) omdat ze overdag nog wel eens wat laat staan. Nou, ik hoop dat het allemaal gaat lukken, zoniet dan schrijf je maar weer. Doeiiii

Groetjes Fenna
 
Hoi Brenda,

Onze dochter had precies het zelfde als bij jou. We moesten haar voor de laatste voeding ook wakker maken, wij hebben toen eens geprobeerd om 4 voedingen van 200cc overdag te geven. 8.oo, 12.00, 16.00 en om 20.00. ze sliep de hele nacht.
Het werkte goed, dus gewoon uitproberen en kijken wat het beste bij jouw kind past. succes
 
Terug
Bovenaan