voeding

Hoi,
Ons zoontje Kas is vandaag 5 maanden oud. Volgends het consultatiebureau moet er nu een fles af.
Kas drinkt nu 5 x 200 ml.
om 06.00 10.00 14.00 18.00 en 10.00 uur.
We weten niet zo goed hoe we het nu moeten aanpakken. Op welke tijden een fles, wanneer een hapje en hoe zit het met zijn dutjes.
Hij slaapt nu van 11.00 tot 12.00, van 15.00 tot 17.00, van 19.00 tot 21.00 en van 22.00 tot 06.00.
 
Probeer eens het volgende schema:

07.00 uur (of eerder/later, afhankelijk van hoe laat hij wakker wordt) fles
Dan weer even naar bed.
11.00 uur volgende fles
Dan weer naar bed
13.00 uur fruithapje
15.00 uur fles
Dan weer naar bed
19.00/20.00 uur laatste fles
Dan naar bed en slapen tot dag erna.

Wellicht kun je iets meer in de fles doen dan 200 ml (210 of 220 ml).

Succes ermee!
 
Hij mag nu ook iets van liga, fruit of 's avonds een potje vanaf 4 maanden. Als je dan de voeding van 's avonds laat over slaat heeft hij overdag(hopelijk) genoeg binnen gekregen om de nacht mee door te komen. heeft hij dan tussen de flessen door honger kun je hem bv een liga geven.
Luister ook niet al te veel naar het CB, ga vooral op je gevoel af want wie kent zijn kind beter dan de moeder?
Succes!
 
Ingrid en Eddy,

Hoi Susan,
Goed idee om hem gewoon iedere 4 uur een fles te geven, zoals hij gewend is. We probeerde iedere 5 uur, maar dat duurde te lang. Hij krijgt nu wel heel vroeg zijn laatste fles. Benieuwd hoe dat vannacht gaat.

Hoi Ella,
Mogen we Kas al gewoon een stuk liga in de hand geven of moet het ergens doorheen geprakt worden? Hapjes gaat nog niet zo goed, maar wat hij in zijn hand krijgt stopt hij in zijn mond.

Bedankt voor jullie reacties.
 
zou ik niet doen in zijn handje ze verslikken zich gouw wat ik soms wel eens doe is het een beetje voorkouwen zodat ze het lekker op kunnen sabbelen ik bedoel de liga hoor mijn dochter is 7 maanden en verslikt zich af en toe en kouwen leren ze zo ook een beetje
 
Terug
Bovenaan