voeding

hallo ik heb een zoon van 7 weken die flesvoeding krijgt van Friso ik had eerst de comfort maar die werkt nogal laxerend ik meng het nu met de normale van friso (half om half) maar dan heeft hij maar 1 x per 2 dagen ontlasting ik merk dat hij dit niet prettig vind, nu doe ik 2 schepjes comfort en 1 schepje normaal per voeding.
heeft iemand nog tips of is een ander merk beter? verder is hij nu 3660 gr en drinkt hij 7 voedingen van 100 perdag.
volgens mij kan hij nu best meer cc per voeding maar op het bureau zeiden ze dat het niet echt nodig was. maar hij trekt zijn flesje binnen no time leeg, ongeveer 5 min als ik hem laat gaan, dat is toch ook niet goed lijkt mij, gr ellen
 
Hoi, ik geef ook al bijna vanaf het begin flesvoeding, nu bijna vier maanden. Ik geef Nutrilon (normaal) en dat bevalt goed. Als je steeds van soort voeding verandert heeft dat ook effect op de ontlasting omdat het toch weer net even anders is van samenstelling. Misschien moet je het iets langer proberen.
Wat voor speen heb je op je fles zitten? Ik gebruikte in het begin de speen met 1 gaatje van Avent. Ik ben pas met drie maanden op die met 2 gaatjes over gegaan en dat ging prima. Ze hebben goede zuigkracht dus het hoeft niet zo veel gaatjes te zijn. Misschien kan je dat ook proberen. Ze zouden zo'n kwartier over een fles moeten doen. En wat de hoeveelheid betreft, per kilo lichaamsgewicht mag je tussen de 150 en 200 ml. op een dag geven. Dus jij zou maximaal kunnen geven: 3,6*200=720 gedeeld door 7 flessen is 102.8 ml per fles.
Misschien zou je al over kunnen gaan op 6 flessen (om de drie uur) van 120 ml???
Succes
 
mijn dochter was ook zo'n snelle drinker en verslikte zich steeds, veel boeren. eigenlijk was ze na elke fles onrustig ipv voldaan. heb toen een schepje nutriton (geel pakje) door de voeding gedaan om het een beetje in te dikken. dit werkt perfect. je kunt het alleen niet van te voren klaarmaken. en als je het mengt met gekookt water (heet) dan krijg je stolsels en verstopt de speen. suc6
 
hoi mijn dochter heeft ok vanaf het begin frisi- comfort gehad, ze poepte wel 5 keer op een dag( is toch niet erg). en heb vanaf 1 week geleden, de normale gekocht ze is nu bijna 9 maanden en dit werk perfect als ik jou was zou ik gewoon die comfort alleen gebruiken( krijgen ze ook geen krampen) en het schilt enorm in je portomenee? . mijn dochter drinkte ook altijd heel snel de flessen leeg met 4 maanden zat ze al op 200 cc was niet erg zei cb nu heeft ze ook nog steeds 200, overigens gebruik ik ook een avent fles ik vind hem ideaal het groeit mee , spenen vanaf 3 maanden, 6 maanden plus ik zou geen andere willen.
 
dank je carola,denk je dat nutrilon misschien lichter verteerbaar is dan Friso? ik heb deze willekeurig gekocht hij moet wel enorm boeren na
iedere voeding. het is al zo,n licht mannetje ik wil het hem ook niet moeilijker maken met zware voeding.
Die comfort van Friso is voor krampjes maar wel zwaar voor de darmen, de gewone spuugde hij weer uit vandaar dat ik het nu meng. Verder is het vrij dik en moet ik dus speen 2 van avent hiervoor gebruiken anders is het steeds verstopt, lastig hoor! Gr Ellen
 
Hoi Ellen,
ik heb geen idee of dat lichter verteerbaar is. Toen bleek dat mijn borstvoeding niet werkte, adviseerde zowel de VK als op het CB Nutrilon. (Misschien hebben ze aandelen van Nutricia??? :) ). Anders probeer je het gewoon een tijdje? Ik zou dan wel weer 1 gaatje nemen. Als je het gaat proberen, laat je dan nog even weten hoe het ging? Groetjrs, Carola
 
Hallo,

Ik sluit me aan bij de tip om niet te snel met de voeding te wisselen, ik ben nu zelf over gegaan op de pepti omdat mijn zoontje waarschijnlijk koemelk allergie heeft. Hierdoor kan hij vaak erg moeilijk tot bijna niet slikken. Ik ben dus gewoon drie kwartier bezig met een fles van 120 ml. Ik ben dus erg jaloers op je als ik lees dat jij in 5 minuten er een fles van 100 in kunt krijgen. En ook mijn zoontje boert erg veel terwijl hij dus zo lang over een fles doet. Wat volgens mij ook wel lekker voor jou is is om over te gaan naar 6 flessen. Je kunt hem dan 's nachts langer laten liggen zodat je zelf ook lekker door kunt slapen.

Groet
 
Terug
Bovenaan