voeding

Hai Jet,

Het lijkt mij een beetje te weinig hooR! Romi is nu 10 weken oud en 4,5 kilo en drinkt 5 a 6 voedingen van 165cc. Het lijkt mij dat je kindje wel wta meer moet drinken! Je moet ongeveer uitgaan van 150cc per kilo lichaamsgewicht.
Wat zeggen ze op het CB..?

Ik hoop even van je terug te horen!

Corine

hoi mijn dochter krijg ook 2 voedingen van 210, het cb zei dat ze maar 300 cc nodig hebben, maar weet niet of dat voor een kindje van 5 maanden geld, mijn dochter is 8,5 maand mischien moet je het gewoon even vragen?

Mijn zoontje van 3 maand drinkt nog steeds maar ongeveer 5 x 110 ml. Ik ben daar ook niet echt gerust in, maar meer wil hij echt niet drinken. Maar ik heb toch niet de indruk dat hij te weinig heeft. Ik hoop dat hij meer zal eten van zodra hij een fruitpapje zal krijgen. Hij weegt momenteel 5kg170.

pfff dan mag ik niet klagen hoor, mijn dochtertje is ruim 3 mnd en ze drinkt 4 x 190 cc en 1 x 150 cc. Elk kind is verschillend, zo lang ze maar goeie natte luiers genoeg hebben en ze goed groeien is het niet zo'n probleem denk ik.

gr sandra

zolang een kindje genoeg groeit moet je je niet te druk maken
mijn zoon zou van wegen zijn leeftijd nu wl op 4 flessen van 180 mogen zitten(hij is ruim 4 maanden)maar omdat hij niet genoeg wil groeien MOET hij minimaal 5 voedingen hebben. hij woog bij zijn geboorte 5540 en met 4 maanden 6610 gram
terwijl hij el heel tevreden is.

Lichaamsgewicht vermenigvuldigen met 150 tot 200 ml per dag.
Bijv. 5,2 kilo * 185 ml = 962 delen door aantal flessen per dag. Maximaal een liter in totaal per dag

Terug
Bovenaan