voeding

wie kan mij vertellen hoelang baby,s van 9 weken overdag (ongeveer ) slapen?
Mijn zoon slaapt s, nachts redelijk goed maar overdag ongeveer 2 a 3 uur na iedere voeding, ik vraag mij af wat eigelijk gemiddeld is vandaar..
 
wees er maar blij mee dat hij kennelijk zoveel slaapt, mijn dochtertje heeft overdag nooit veel geslapn. Ze is nu 3.5 mnd en als ik geluk heb slaapt ze 2 x 1 uurtje. Daar integen gaat het ;s avonds en 's nachts wel heel goed (tja ze moet toch eens uitrusten he?). alle baby's zijn verschillend hoor, ik dacht ook altijd dat een baby de hele dag sliep, maar nee hoor!!!

succes

groetjes sandra
 
Ik ben er inderdaad ook achtergekomen dat niet alle baby's veel slapen. Mijn dochtertje is nu bijna negen maanden. Ze wordt rond 07.30 uur wakker en is dan de hele ochtend op. Na het boterhammetje en flesje van 12.00 uur gaat ze naar bed. De lengte van haar middagdutje varieert van een half uur tot 2,5 uur (dit is een uitzondering. De rest van de dag is ze op en gaat tegen 19.30 uur pas weer naar bed. Als ik ga wandelen wil ze in de kinderwagen haar oogjes nog wel eens dichtknijpen maar lang niet altijd. En heel af en toe valt ze in de box in slaap (hooguit 15 minuten). De eerste drie maanden van haar leven sliep ze overdag nog minder.Ze kreeg toen om 07.00 haar eerste voeding en ging dan pas weer haar bed in na de voeding van 23.00 uur. Ik was de hele dag met haar bezig, dan was ze tevreden. Dit was een erg vermoeiende tijd. Zie een baby die eigenlijk nog niks kan maar eens de hele dag te entertainen. Nu na bijna negen maanden kan ze zichzelf wat beter vermaken. Maar een echte slaapkop zal het nooit worden.
 
hoi anoniem,

jij raakt m precies bij mij, want inderdaad zoals je al zegt, heb ik bij mijn dochtertje ook problemen om haar te vermaken, ze is nu bijna 4 mnd en tja ze kan nog niet zoveel en is alles na een half uurtje zat. Dat realiseert lang niet iedereen zich, ik kan dan ook niet wachten totdat ze ouder is en wat meer kan. Ik heb dan ook erg veel zin om te gaan werken, even niet met haar bezig zijn als je begrijpt wat ik bedoel. En telkens als ze op bed ligt denk ik: ik hoop dat ze ff lekker slaapt....

groetjes sandra
 
Mijn zoontje daar in tegen slaapt wel veel overdag en ook 's nachts.
We hebben in het begin ook veel problemen gehad met het slapen. We hebben op advies van het cb een vast ritme ingebouwd. Na het drinken wat spelen. Als hij slaperige oogjes krijgt en begint te jengelen dan brengen we hem naar bed. In het begin dacht ik dat hij niet wilde slapen omdat hij bleef huilen. Maar met een beetje geduld kom je een heel eind. Uiteindelijk gaat hij slapen. Met uitzonderingen van dien natuurlijk. Hij is nu 18 weken oud en zijn slaap schema ziet er als volgt uit.
omgeveer om 7.00 uur de fles. Daarna weer slapen tot 9.00 uur of 9.30.
Daarna gaat hij weer om ongeveer 11.00 uur slapen. tot 12.00 uur. Vaak nog voor zijn volgende fles om 14.30 neemt hij nog even een half uurtje mee.
En dan van 14.30 tot ongeveer 17.30.
En dan om 19.00 nog even een halfuurtje.
Zijn laatste fles krijgt jij ongeveer om 20.30 uur.
Het lijkt wel een strak schema zo, maar het zijn allemaal ongeveer tijden.
soms is hij niet in zijn hummetje en dan slaapt hij ook slecht overdag.
Nu wordt hij de laatste tijd om 4.30 uur 's nachts wakker. Dan heeft hij geen honger maar dan wil hij spelen.
Hij kan zich steeds langer zelf vermaken in de box. Hij speelt dan met de baby gym of met het mobiel.
 
Terug
Bovenaan