voeding

hallo

mijn zoontje is bijna 8wkn en weegt ong 4,5 kg
(kleine 6 pond bij de geboorte)
hij krijgt 6 voedingen van 125 cc maar geeft veel terug, dus meer geven heeft geen zin, als ik 100 cc geef houd hij wel alles binnen
hoeveel drinken andere baby's van ong 4,5 kg?
 
Hoi, mijn dochtertje is nu 9 weken oud en weegt 4660 gram. Ze krijgt 5 voedingen van 165 cc (drinkt niet altijd alles op) en was ook een kleine 6 pond bij de geboorte. Ga je nu geen zorgen maken. Als je kindje lekker groeit (en volgens mij is het gewicht prima, in 8 weken van 6 naar 9 pond), alert is, goede plas- en poepluiers heeft is er niet veel aan de hand. Als je je wel zorgen maakt, kun je gewoon het consultatiebureau bellen voor advies. Gemiddeld geld 150 cc per kilo lichaamsgewicht, dus dan zou je zoontje 6 x 115 cc binnen moeten krijgen (gemiddeld genomen dan). Wellicht is het een optie om 6 x 125 cc aan te bieden. Als'ie het opkrijgt is het mooi, vaak lijkt teruggeven meer dan het feitelijk is. Als'ie het niet opkrijgt, heeft'ie op dat moment genoeg. Ik zou niet weten hoe je een kind meer voeding moet geven, als'ie aangeeft genoeg te hebben. Tussendoor laten boeren wil ook nog wel eens helpen. Succes.
 
hoi. ik heb een dochter van 6 maanden, ze was met de geboorte ruim 5 pond, en toen ze 8 weken was , woog ze 3460 gram. en ze dronk de fles bijna nooit leeg. altijd teruggeven. bij het cb zeiden ze je moet meer geven want ze is veel te mager. maar dat kon niet want ze gaf dan altijd heel veel terug. nu is ze bijna 6 kilo. en ze is 6 maanden ze is nog veel te licht .als ze verder te vreden dan maakt het mij niet uit. ik zou je teveel zorgen maken , je kindje moet het toch op zijn eigen manier doen. succes
 
Hoi,

Onze zoon is 8 weken. Bij de geboorte woog hij 3660 gram en de laatste keer bij het cb woog hij 4650 gram. Hij drinkt uit de borst dus hoeveel hij precies drinkt weet ik niet. Hij kreegt 1 keer per dag afgekolfde melk uit een flesje en dan drinkt hij 150 ml. Hij krijgt 5 a 6 voedingen per dag. Ik heb dus helemaal geen idee hoeveel hij binnen krijgt maar ik maak me geen zorgen omdat hij aangeeft wanneer hij genoeg heeft (dan blijft zijn mondje dicht).
 
Terug
Bovenaan