voeding

Hoi,
Ik heb een vraagje, mijn dochter van 6 weken krijgt nutrilon 1 vanaf haar geboorte, nu sinds 1 week heeft ze ontzettend veel krampjes en pruttel in haar broek. Aan het einde van de dag heeft ze toch 1 poepbroek deze ontlasting is toch zacht, ze moet er wel heel veel moeite voor doen, wat met veel gehuil gebeurd.
Moet ik nu toch op een andere voeding over gaan? Bij mijn eerste dochtertje hebben we ook veel problemen met de voeding gehad maar zij had soms 4 dagen geen ontlasting en vervolgens was deze ook hard.
Ik gebruik al venkel thee, ze krijgt 7 voedingen per dag van 120 water en 4 schepjes nutrilon. Wie kan mij helpen?
Wat is wijsheid wel of niet switchen?

Bedankt, groetjes.
 
Mijn dochtertje is nu ruim zes weken en ik ben een week of drie terug over gegaan op half/half nutrilon 1 en nutrilon omneo. Zij had ook vreselijke krampjes. Echt hartverscheurend om te zien. Binnen drie dagen was dit over, nadat ik die combi was gaan gebruiken. Gewoon proberen en niet te snel opgeven. Het resultaat merk je pas na een paar dagen. Wat haar destijds, toen ze wel nog krampjes had, goed hielp was een warme doek op haar (niet blote! gewoon over de kleren heen) buikje. Ik stopte een hydrofielluier gewoon een dertigtal seconden in de magnetron. Lekker op het buikje leggen en met je hand er op drukken om een beetje extra druk te geven. Bij Nova werkte dit destijds perfect. Maar het is natuurlijk geen oplossing. Daarom misschien gewoon de combi-voeding proberen. Succes!!
 
Wat je ook kunt proberen is de voeding met bar le duc mineraalwater te maken. Dat is minder hard dan kraanwater. Dat heb ik bij mijn dochter gedaan en merkte dat het een stuk beter werd. En natuurlijk cinababy voor de krampjes.
 
Ik ben op een gegeven moment over gegaan op die nieuwe voeding van Nestle, Nan Sensitive, dit is een hele goede voeding. Mijn baby heeft geen krampjes meer sinds ik dit geef en heeft goede ontlasting. Ik ben zeer tevreden.
 
Heb ditzelfde probleem gehad, maar dan met Friso 1 normaal. Ik zou niet te snel zelf iets gaan uitproberen, want als dat niet goed "valt", krijgt je kindje daar alleen nog maar meer probleemjes door! Heb zelf het consultatiebureau ingeschakeld, niet dat zij alles weten, maar denk wel dat zij meer van babyvoeding afweten dan ikzelf. Ik heb nu Friso 1 Normaal in combinatie met Friso 1 Comfort, na overleg met het consultatiebureau. Zij kunnen je ook precies vertellen hoeveel schepjes van het een je kunt mengen met het ander. Gelukkig gaat het nu beter met de ontlasting van mijn dochter, hopelijk gaat het bij jou ook snel beter. Succes!

Groetjes, Angela
 
Terug
Bovenaan