voeding

hallo allemaal, ik heb een vraag over voeden, mijn zoon is ruim3 maanden en krijgt 5 flessen per dag. als ik hem s, avonds om 7 uur de fles geef slaapt hij door tot 3 uur s,nachts. ik zou graag willen dat hij de nacht doorslaapt, maar als ik hem wakker maak om bv elf uur en dan nog en voeding geef, slaapt hij maar 4 a 5 uur dus dat helpt niet.
overdag drinkt hij om de 4 a 5 uur.
 
En heeft hij echt honger 's nachts als hij wakker wordt? Ik heb dat namelijk net vannacht bij mijn zoon uitgeprobeerd. Hij kreeg ook om 23 uur nog eten (moest hem toen wakker maken) en om 5 uur begon hij weer te piepen. Toen heb ik hem meteen weer goed gelegd in zijn bedje (hij was helemaal naar boven gekropen en lag zoals vaak met zijn ene beentje tussen de spijlen) en ik heb hem zijn speen gegeven. Toen viel hij weer in slaap en ik heb hem om 7 uur gewekt om weer te voeden. Kun je misschien ook eens proberen?
 
Mijn dochtertje van 4 maanden werd ook 's nachts wakker omdat ze helemaal bovenin lag en tegen haar bedje aan. Nu slaapt ze in een slaapzakje en slaapt ze heerlijk door. De laatste fles krijgt ze om 8 uur.
 
Ik denk dat hij nog te jong is om een hele nacht door te slapen. Bij ons zoontje begon dat pas bij 5 maanden. Wat wij deden is langzaam de laatste fles (23.00 uur) afbouwen tot op een gegeven moment hij zijn laatste fles om 19.00 uur krijgt.
Succes
 
Mijn zoontje is nu ruim 3,5 maand. Hij sliep vanaf 5 weken door, maar de laatste tijd kwam ie weer s'nachts, een arts van het cb raadde me aan om eens nutrix ( rijstebloem kindermeel) door zijn flesje te doen. Hij krijgt nu sinds 2 weken 4 x 200 cc waarvan het laatste flesje 2 eetlepels pap erbij en hij heeft nog nooit zo goed geslapen. Er wordt vaak gezegd dat het echt pas met 4 maanden mag, maar sommige kindjes zijn er gewoon al eerder aan toe. Hij heeft nu dus pap en 1 flesje minder, de tijden zijn ook veel idealer, 09:00, 13:00, 17:00 en 21:00 en dan slaapt ie tot 900 s'ochtends door meestal moet ik hem dan nog wakker maken. Hij krijgt nu trouwens ook sinds een week diksap s'middags, 45 cc water 5 cc diksap, werkt allemaal perfect, succes en groetjes van Martine
 
Terug
Bovenaan