Voeding

misschien dat anoniem het weer een rare vraag vindt, pech gehad!!!

Ik heb gister afgekolft en er kwam maar 80 cc uit, dit was een paar weken geleden wel anders, kwam er meer dan 120 cc uit. Het lijkt er dus op dat het inderdaad aan het opdrogen is de moedermelk. Nu ga ik vanavond voor het eerst kv geven, heb een proefpakje Friso gekocht. Maar hoor dat de meeste van jullie nutrilon gebruiken, is die dan beter? En wie geeft er 1 voeding kv en de rest bv, als dat mogelijk is wil ik dat dan toch proberen, om de 8 uur voeding kv te doen, rest bv.

Ik hoor het graag.

Groetjes,
lia
 
Hoi Lia,

Ik heb ook op een gegeven moment een proefpakje gekocht omdat ik ook het gevoel had dat ze niet genoeg voeding binnen kreeg via bv.
Gewoon ook om uit te proberen hoe ze daarop zou reageren,ik heb geen geduld om te kolven (voel me daar niet goed bij)en ik moet toch weer aan het werk binnenkort.

Bij het cb zeiden ze dat je het beste 1 bv(op een dag)per week kan vervangen anders wordt de druk op je borst te groot maar het kan heel goed gecombineerd worden met fles voeding.

Ik heb Nutrilon gekocht omdat ik daar op zag staan dat het samen met bv gebruikt kan worden of er veel verschil in voeding zit weet ik niet...

Trouwens,ik vind het geen rare vraag

Succes,
groetjes Marjolein(mamma van Daimy)











 
Er wordt aangeraden om als eerste de voeding te vervangen waarbij het minste wordt gedronken, meestal is dat 's middags. Bij ons op het kdv wordt er Nutrilon gegeven dus als ik ga naar kv zou gaan dan zou mijn keuze waarschijnlijk daarop zijn gevallen. Ik geloof wel dat Nutrilon iets zuurder van smaak is dan bv. De ochtend- en avondvoeding kan je het beste als laatste vervangen omdat daarbij het meeste wordt gedronken en idd vanwege de stuwing kan je beter maar 1 voeding per week vervangen.
Weet je trouwens dat er via de huisarts een neusspray is waarmee je de toeschietreflex van bv kan bevorderen, ikzelf kolf hierdoor wel meer af, Syntocinon heet het.

Succes Rebecca
 
Hoi Lia,

Hmmm ik wil je niet overhalen of onzeker maken dat voorop maar wel nog wat info geven over de bv. Maar weet wel dat als je denkt dat het het beste is voor jou en je kindje je gewoon de kv moet geven.

Over het kolven dat je minder kolft wil niet zeggen dat het opdroogt. Misschien dat je minder kolft omdat je er te gefixeert op bent of omdat de kleine meerdere keren per dag een beetje drinkt dan reageert je lichaam daar op en maakt dus op een dag meerder beetjes ipv in 1x een grote hoeveelheid.

Een fles kv geeft geen garantie van doorslapen dat is wat veel ouders denken.

Door bv een borstvoedings dag in te lassen krik je je productie heel erg op.

Dat werkt bij mij erg goed. Want doordat mijn meisje een keel en oorontseking had en op een dag echt bijna niets dronk en ik in de stress zat daarover had ik echt bijna geen melk meer. Na een zo een dag was echt mijn productie beter dan het ooit geweest is.

De neus spray werkt hier heel erg goed ik gebruik hem als ik moet kolven zonder heb ik geen toeschiet reflex en kolf maar 30 cc met spray ongeveer 150cc.

Misschien heb je er wat aan misschien ook niet.

Oja over de friso die is zoeter dan de nutrilon misschien voor je baby een minder grote overstap omdat bv ook zoet is?

Groetjes joyce mama van Mara
 
Hoi Lia,

helemaal geen stomme vraag hoor.

Ik heb Friso en bv de laatste weken ook gecombineerd en dat ging prima. Zowel volgens het cb en de verloskundige is het geen probleem. Bv is uiteraard het beste, maar dat heb je waarschijnlijk al vaker gehoord. Je moet er wel rekening mee houden dat je kindje misschien minder vaak ontlasting krijgt. Soms moeten ze wennen aan de nieuwe voeding. Friso schijnt wel licht verteerbaar te zijn.
Mijn ervaring is verder dat mijn zoontje minder krampjes heeft sinds hij kv krijgt, maar dat zou ook aan de leeftijd kunnen liggen (hij is nu 7,5 week).
Ik heb overigens geen ervaring met andere kv. En, het is inderdaad zo dat als je meer kolft, je productie ook hoger zal zijn.

Veel succes

groetjes M
 
toen ik van bv overging op flesvoeding heb ik de eerste keren de nutrilon gemengd met afgekolfde moedermelk.Mijn zoontje heeft nergens last van gehad en dronk de melk lekker op.
 
Hoi collega-moeders.

Vraagje:

Ik lees in diverse reacties dat jullie het over een neusspray hebben die de toeschietreflex bevorderen?!?!?
Ik geef mijn zoontje van 3,5 mnd nog borstvoeding, maar ik heb het idee dat het terug loopt.( niet meer van die volle borsten en hij is ontevreden na het drinken) Wie wil me wat meer vertellen over die spray??

Bvd

Groeten
Linda (en Kylian)
 
Hoi Lia; Ik denk dat de keuze van welke voeding erg persoonlijk is. Ik ben op aanraden Friso gaan geven. Inmiddels geef ik Friso Comfort en bevalt perfect!!

Hoi Linda; de neusspray zorgt ervoor dat het sneller toeschiet. Bij de apotheek kun je hem kopen. Als je ernaar vraagt weten ze wel welke je bedoelt. Ik heb hem niet meer en weet ook geen naam, sorry!

Groetjes Laura
 
Terug
Bovenaan