voeding

je doet het gewicht x 175cc =?
? delen door aantal voedingen.
bv 7300gr x 175cc=1277cc dus meer als een liter dan doe je
1000cc : 5 =200cc per voeding
1000cc : 4 =250cc per voeding
en als dat boven een liter uitkomt mag je toch maar maximum 1 liter geven.
mijn zoontje is nu bijna 4 maand minimum is 500cc op een dag anders kunnen ze uitdrogingsverschijnselen krijgen, en maximun 1 liter.
hoeveel een baby van 6 maand min moet weet ik niet mischien is het minimum daar meer dat zou je even moeten vragen bij het cb.
succes ermee.
 
hoi.
mijn dochtertje had met 6maanden nog 3 flessen. 2 van 200cc en de laatste was 220cc met een schepje kindermeel.
misschien een vergelijking.
groeten van siska
 
Waarom mogen ze eigenlijk niet meer dan een liter per dag??

die van mij is 18 wkn en drinkt per dag ongeveer 2x een fles van 240 en dan nog 3x een fles van 220 dat is dus 1140 bij elkaar.
Overvoedt ik mijn kleine mannetje nu???

gr.
saskia
 
Van flesvoeding mag men niet meer dan 1000cc per dag geven want het heeft iets te maken met eiwitten die er juist wel of niet inzitten (sorry weet dat niet precies, maar weet wel dat daardoor meer dan 1000cc slecht is voor de niertjes. Bij (alleen) borstvoeding speelt dat probleem niet.
 
Babies mogen niet meer dan 1000cc per dag omdat de nieren dit niet aankunnen dus 1140cc is wel heel erg veel in 24 uur ik zou dit toch even bespreken op het Cb.Mijn zoontje is nu 7 maanden en krijgt 's morgens een fles van 200 cc,tussen de middag een papvoeding van 200cc opvolgmelk en 's avonds een flesje van 165 cc en toen die 6 maanden was kreeg die 4X200cc maar naarmate ik hem meer bijvoeding ging geven ben ik overgegaan op 3X200cc op het Cb vertelden ze dat wanneer je volledige bijvoeding geeft met ook een broodmaaltijd of een bord Bambix ze ieder geval nog 500cc opvolgmelk per dag nodig hebben.Hopelijk heb je hier wat aan,groetjes Ingrid.
 
Terug
Bovenaan