voeding

hoi,

Ondanks pepti 1 voeding heeft de kleine nog steeds kramp. Dit is de vierde soort voeding al, de baby lijkt wel een proefkonijntje! Echt zielig. Ik baal ervan dat het zolang duurt eerdat ik de juiste voeding heb. Hij is al 12 weken.Laatste voeding heb ik op advies van de huisarts. Heeft iemand misschien hetzelfde?
 
Hoi,
Pepti wordt toch gegeven bij allergie-problematiek?? Dit is geen specefiek middel tegen krampjes?
Maar ok. Ik heb natuurlijk ook niet alle informatie. Echter, het duurt wel een maand ofzo, voordat het effect van de pepti zichtbaar is. De darmen , die qua allergie, zo heftig op de koemelkeiwitten reageerden, die moeten nog eerst tot rust komen en herstellen. rust en herstel met de peptie, echter , duurt dus wel een maand ofzo. In ieder geval , dat is wat de kinderarts destijds tegen mij zei.................

Wat ik ook wel eens gehoord heb, is het water 2x koken........( Overigens kookte ik tot ± 1 jaar al het water, voor gebruik pepti, zou dan ook iets minder vies smaken.......)
Cina-baby, ABC dolpilus( of zoiets), sab simplex, dat zul je wel allemaal wel al gehoord hebben!

Ik hoop echt voor jullie dat het gauw wat beter gaat, krampen zouden sowieso wat minder moeten worden met de leeftijd van 3 maanden, dus hopenlijk geldt dat voor jullie ook.....
 
Wat sneu zeg voor dat kleintje. Ik kan me voorstellen dat het nu ook helemaal van slag is van al die soorten voeding. Zoals eerder gezegd voordat het effect merkbaar is moet je het wel even tijd geven. Ik heb weleens gehoord dat iemand de melk aanmaakte met bronwater en dit zou helpen. Misschien het proberen waard? Misschien overbodig om aan te geven maar babymassage wil ook helpen als het kindje krampjes heeft. Het kan verlichten. Je kunt eens bij het consulatiebureau informeren naar de techniek.
 
Hoi,

Ik zit met precies hetzelfde probleem. Onze dochter is nu bijna 9 weken en we zijn inmiddels ook al met de 4e soort voeding bezig. We proberen alles zo'n 2 a 3 weken, maar niets helpt. Ze zeggen bij het consultatiebureau dat het zo'n 2 weken duurt, voordat je verandering merkt. Onze dochter spuugt erg veel en heeft ontzettend veel last van krampjes. Zelfs voeding tegen spugen en krampjes helpt niets, sterker nog: het wordt er alleen maar erger van. Ik ben zelf ook ten einde raad. De hele dag het gehuil om je heen, terwijl ze er niets aan kan doen..... Ik hoorde laatst van iemand dat ze naar de gyropractor zijn gegaan met een baby van 6 weken, omdat zij de hele dag moest huilen, veel krampjes had en veel moest spugen. Het kan namelijk voorkomen dat er bij de bevalling iets is verschoven in de nek- of rugwervels. Ik weet dat zij er wel baat bij hebben gehad. Misschien dat er meerdere mensen zijn met dezelfde ervaringen?
 
Hoi,

Ik weet uit ervaring dat jullie dit eigenlijk niet willen horen, maar het moet ook "gewoon "over gaan.
Ons zoontje heeft er tot 4 maanden heel heftig last van gehad we hadden hem 24 uur per dag bij ons !
We sliepen allemaal al die tijd amper, we waren gesloopt !
Van de omneo naar de pepti en weer terug, uitendelijk de comfort !!!
venkelthee, cinababy, abc dophilus je kunt het zo gek niet bedenken.
Je wil die kleine zo graag helpen en zelf ook een beetje rust maarja het ene kind is er nu eenmaal gevoeliger voor dan de ander.............
Nu met 5 maanden hebben we een stralende zoon !
En waardoor het komt : de voeding ? ik weet het niet, volgens mij heeft niets van wat ik noemde geholpen, maar is het op een gegeven moment gewoon over gegaan.

Nog een ding : bij onze zoon leek pap ( nutrix ) in de laatste fles wel wat te helpen, maarja daar ga je weer met uitproberen.

Veel succes en misschien is het het beste om het te accepteren als je al zo veel hebt geprobeerd.
Op een gegeven moment denk je : hee het is over en dan ben je het allemaal alweer vergeten !!!!!

Heel veel sterkte

Nien
 
Misschien kan een draagdoek helpen, veel baby'tjes worden daar rustig van? Ook vaker kleine flesjes geven kan helpen, dan krijgen ze niet in één keer zo'n grote plens melk te verwerken. Of misschien de fles aanmaken met venkelthee?

Als je echt geen voeding vindt die wel goed valt, kun je ook proberen de borstvoeding weer op gang te krijgen. Maar dat kost wel aardig wat moeite.

Groetjes,
Pauline
 
hoi even over die nekwervels enzo dit heet het syndroom van kiss er is ook een info site volgens mij www.kisssyndroom.nl anders via de zoekmachine kom je er wel hier staat een boel info een vriendin van mij had hetzelfde probleem en dit bleek dus het geval na 2mnd klungelen en een paar behandelingen later had ze gewoon een lekker tevreden kindje nix meer mee aan de hand veel succes groetjes roos
 
Terug
Bovenaan