voeding

mijn zoon van 6 maanden krijgt niet meer dan 600 ml opvolgmelk weg per dag....
Op de verpakking staat 700/800 ml......

verder eet hij groente fruit en liga vindt ie heerlijk maar van meer melk wodt ie misselijk.

het is verder een tevreden mannetje maar die melk speelt steeds in mijn hoofd......

Wat vinden jullie ...

Nien
 
Even een verhaal uit de oude doos ;-)
Mijn schoonmoeder (gelukkig heb ik dus een aardige schoonmoeder) had dit namelijk vroeger ook met het voeden toen mijn man nog een baby was. Hij had meer dan genoeg aan de aangegeven hoeveelheid (spuugde zelfs veel uit). Zijn oudere broer daarentegen had als baby daar niet genoeg aan en schreeuwde alles bij elkaar. Nu zijn ze alletwee groot en is het verschil wel duidelijk! De een is gewoon veel tengerder van bouw dan de ander! Die hoeveelheden zijn echt gewoon gemiddelden, een groot kind wil meer dan een kleiner kind. En inderdaad: ze geven het zelf aan. Je kind is de beste leidraad! Als hij tevreden is en goed groeit ... dan is het oke volgens mij.
 
Mijn dochter van bijna 7,5 mnd drinkt ook niet meer dan 600 ml en ze is tevreeden. Ik heb gehoord dat op de verpaking staat maximum hoeveelheid niet minimum.
Groetjes,
Asia mv Emilia
 
hoi, lastig he??? zou me zolang je kindje tevreden is niet druk maken hoor! MIjn dochtertje is bijna 7 maanden en drinkt 600 tot 700 cc melk op een dag. Volgens het cb zou 3x200cc al voldoende zijn, zelfs iets minder is nog goed (blijkbaar).
 
Mijn zoontje van 6 maanden drinkt 3x210ml per dag. Ongeveer, want vaak laat hij `s avonds wat staan. Op het cb zeiden ze dat 3x180ml voldoende was, als hij ook fruit en groente eet. Vermits hij dat heel goed doet maak ik me verder geen zorgen. Als hij honger heeft zal hij het wel laten weten! En het is uiteindelijk toch de bedoeling dat hij na verloop van tijd helemaal geen flesjes meer krijgt? Beetje vroeger dan gemiddeld zal wel geen kwaad kunnen...
 
meiden harstikke bedank !!
Stom he
Ben verpleekundige en in mijn werk heel zelfverzekerd en over zoiets als melk kan ik mijn hoofd breken...................

Maar ja dat hoort erbij zeggen ze

Bedankt allemaal

nien

 
Terug
Bovenaan