voeding

Hallo moeders,

Ons zoontje van nu bijna 5 maanden.
Nou is mijn vraag, wanneer kan ik beginnen met een groente hapje en moet ik dan doorgaan met de 4 voedingen die hij nog krijgt, of zou het groente hapje 1 voeding vevangen.
Graag jullie antwoord.

Alvast bedankt

Groetjes Bianca

Hoi Bianca,

Mijn zoontje is nu bijna 10 maanden en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer precies weet hoe ik het toen heb gedaan. Als ik jou was zou ik gewoon even naar het cb bellen, die kunnen je vast helpen.

Succes ermee!!

Groetjes,
Nanda

hoi bianca
Mijn zoon is nu vijf en halve maand.
Hij krijgt sinds 2 weken een half potje groente.
Zijn schema ziet er als volgt uit.
9:00 flesvoeding+rijstebloem 240cc
11:45 half potje of vers fruit
13:30 210 flesvoeding
15:45 flesje diksap
17:00 210 flesvoeding
18:30 half potje groente
20:30 240 flesvoeding

Zoals je ziet krijgt hij nog 4 voedingen. Vlgs cb moet dit zeker tot de 6 maanden. Ik laat straks denk ik de fles van 17:00 vervallen en vervang deze dan voor een potje groente.
sucses en groetjes Chantal, Mama van Senna

Vanaf vier maanden mag je beginnen met groenten of fruit. Als je begint zijn het vaak maar een paar kleine hapjes. Je bouwt de hoeveelheid langzaam op. Op een gegeven moment kan het een fles gaan vervangen.

Mijn dochter is nu 7 maanden en krijgt 2 stukd fruit, een boterham en groenten en drinkt nog steeds vier flessen. Ze is heel bewegelijk en actief, dus ze zal het wel nodig hebben. Het is voor ieder kind weer anders.

Hoi,

Ik heb een zoontje van 9 maanden en dit is wat mij op het cb werd verteld: groente en fruit mogen vanaf 4 maanden gegeven worden, maar zijn tot 6 maanden niet echt noodzakelijk. Als je baby allergisch is of daar een grote kans toe heeft is het zelfs verstandiger te wachten tot 6 maanden. Als je pas begint met een groentenhapje zal je zoontje maar enkele hapjes eten, dat is dus niet voldoende om een fles te vervangen. Je kan dan gewoon een kwartiertje later de fles geven, zo leert hij (volgens het cb dan) dat de groenten eigenlijk de hoofdmaaltijd is en de fles eigenlijk maar als aanvulling. Je kan dan de hoeveelheid groenten langzaam opvoeren, en steeds minder in de fles achteraf geven. Volgens mij merk je snel genoeg hoeveel je zoon nog wil drinken. Mijnn advies: geef hem zo lang mogelijk die 4e fles! Mijn zoontje had ik met veel moeite gekregen tot 3 flessen, en een maand later weigerde hij plots elke fles (en dan krijg je natuurlijk ook een hoop commentaar op het cb!)
Veel succes ermee!
Groetjes,
Marian

Terug
Bovenaan