voeding

Ik geef mijn zoontje van 5 maanden en een week nog helemaal niets anders als 5 flessen van 180-200 nutrilon 1. Maar hij lijkt er niet al zijn voldoening uit te halen. Is het nou bij jullie echt zo dat die voedingen allemaal zo stipt op tijd gaan? Nou bij mij dus niet! maar het blijft bij max. 1000ml voedig. Hij slaapt s'avonds alleen als hij net fles 5 op heeft en dan meteen erin. Maar soms komt het zo uit dat als hij fles 4 om bijv. 16uur heeft gehad dan moet hij fles 5 om 20uur en dan gaat hij echt nog niet slapen! Hij wordt dan rond 22uur weer wakker en is weer actief! Verder slaapt hij overdag in twee of drie etappes toch maar zo'n 4 uur bij! Zou het door de voeding komen? Soms weet je het gewoon niet meer?!? Heeft iemand tips?
 
4 uur slapen overdag! de mijne (5,5 mnd) slaapt als het meezit 2 uurtjes. (op het kdv minder), ik geef bv dus weet niet hoeveel hij eet. op het kdv wel ongeveer 1x in de 4 uur ca 200 ml.

Om 19 uur gaat meneer naar bed (soms eerder soms later) we hebben een vast ritueel en als hij wakker is dan gaat hij wel naar bed ik geef hem dan gewoon wat te spelen ook als hij midden in de nacht wakker is, maar hij blijft gewoon in bed. Als ik hem eruit haal blijft ie namelijk ook veel langer wakker.

sterkte
 
Hoi Lina,
Mijn zoon krijgt sinds gisteren 4 flessen van 210cc met 7 schepjes nutrilon.
Hiervoor kreeg hij hetzelfde als jouw
zoontje. Alleen doe ik al sinds Quinten 6 weken is een schepje rijstebloem door de laatste voeding heen.
Wel wat melkpoeder minder, anders wordt het te vast en krijgen ze verstopping. Hij slaapt na de laatste fles prima in en we moeten hem sochtends om 8 uur wekken. Hij ging eerst om 22.30 slapen na de laatste fles. Nu dus om 20.30 uur. Met behulp van de rijstebloem....
Misschien een tip? Succes ermee.
Groetjes Melanie & Quinten
 
Bij mijn zoontje (4 mnd) gaan de voedingen nooit volgens een vast tijdstip, maar wel volgens een vast schema: slapen, eten, spelen, slapen, eten, enz. Soms slaapt hij maar een uurtje en krijgt dan zijn voeding al na 2,5 uur, slaapt hij langer, dan zit er ook langer tussen de voedingen. Hij krijgt 5 of 6 voedingen van 180 ml/6 schepjes. De laatste voeding krijgt hij zo tussen 20.30 en 22 uur. Als ik die eerder geef, dan gaat hij niet de nacht in. Ik probeer het op 5 voedingen te houden, maar vrij regelmatig krijgt hij gewoon nog een zesde als dat zo uitkomt!
 
mijn dochtertje is nu 10wk.
ze krijgt 5 voedingen van 170/180cc per keer. ze drinkt het niet altijd helemaal op hoor. de laatste krijgt ze altijd rond 23:00uur en de eerste weer rond 08:00uur.
ik zou ook niet weten hoe het over een tijdje zou moeten met pap etc.
groetjes sandy
 
Hoi,
Ik zou proberen om het eten iets meer geregelder te krijgen. Wellicht wil hij nog maar 4 flessen met meer inhoud. Hij iruim 5 maanden geweest dus probeer alvast met vast voetsel te beginnen. Bijvoorbeeld een fruithapje tussendoor en een groentehapje i.p.v. een fles. Hierna hebben ze meestal eerder weer opnieuw honger en dan lekker een papfles erin. Je moet het gewoon uitproberen en dat duurt een paar dagen voordat je die combinatie gevonden hebt die voor jullie werkt. Nog even geduld!
 
Hallo Lina, Ik vraag me af waarom je nog geen fruit- , en/of groentehapje geeft. Wat voor voeding gebruik je? Want als je een hongerige baby hebt (wat ik denk als ik je verhaal zo lees)is het misschien een idee om voeding voor de hongerige baby te gaan gebruiken. En je zou rijstebloem door de laatste fles kunnen doen, de meeste kindertjes slapen dan veel beter omdat het wat zwaarder is. Maar begin met één ding of met voeding voor de hongerige baby of rijstebloem. Ik hoor graag hoe het verder gaat. Veel succes!
 
Terug
Bovenaan