voeding

Hallo moeders en vaders. Wij hebben een zoontje van nu zes weken. Hij krijgt volledige zuigelingenvoeding, maar drink veel. Volgens het consultatiebureau te veel... Maar wanneer ik hem de hoeveelheid geef die zij voorschrijven blijft hij huilen tot de volgende voeding. Hij krijgt om de drie uur een voeding van 165 cc. Wie heeft hier ervaring mee en wil dit met me delen.

Hoi,

165 ml met 6 weken is inderdaad wel veel. Als je zorgt dat hij langzamer drinkt met bv. een kleine speen, helpt dat tegen zijn zuigbehoefte???
Heeft hij ook een speen?? want het klinkt als zuigbehoefte.

Bobbian

Hoi Sacha,
Mijn dochtertje dronk ook vrij veel. Ik weet natuurlijk niet wat voor je gebruikt, maar je zou Friso 1 Extra of Nutrilon Forte kunnen proberen als je die nog niet gebruikt. Je kunt volgens mij wel beter voeding gebruiken van het merk wat je nu gebruikt. Als hij veel last heeft van darmkrampjes zou ik het eerst met je huisarts of CB overleggen. Ons dochtertje kon er nl niet tegen, maar dat is natuurlijk per kind verschillend.
Veel succes!
Groetjes Daantje (mama van Michelle, bijna 4 mnd)

Hoi Sacha,

Of 165cc te veel is ligt een beetje aan het aantal flessen dat je geeft per dag. Ze mogen vanaf 1 mnd oud 5x110cc-150cc per fles en na 2mnd 5x130cc-170cc per fles hebben. Neem het niet te nauw met 10 cc meer of minder. Succes ermee!!!

Terug
Bovenaan