voeding

Hallo

vraagje over de voeding van mijn zoontje hij is nu 3 maanden en zit op 4 flessen per dag van 180cc(6 schepjes) is 200 cc maar is dat wel genoeg moet er niet nog een voeding bij?
ben bang dat ie anders te weinig binnen krijgt
en overdag slaapt ie echt heel kort tussen de voedingen door een uurtje ofzo
maar als ie s'avonds om 22:00 zijn laatste fles heeft dan wordt ie pas weer wakker rond 08:30 s'ochtends

wie herkent dit??
 
Hoi Suzanne,

Je moet kijken naar hoeveel hij weegt.
Als hij bijv 4,5 kg weegt, dan moet je berekenen:
4,5 * 150 ml = 675 ml en dat delen door het aantal flessen, dus 4 = 168 ml
dat moet hij minimaal binnen krijgen.
Dus je zou het even nav het gewicht moeten berekenen...


succes!
Groetjes
Jeannette
 
hoi, 4x voeding lijkt mij niet zo veel..Aan de andere kant spreek je wel over een voeding van 200cc.Dat is weer iets hoger dan gemiddeld. Als je zoontje het hier goed op doet, hij blij en tevreden is..........dan is het vast ok.

Anne dronk bij mij rond die leeftijd ook slechts 4x daags.In de 4e maand wilde ze vaker.Ze wilde toen eten wanneer ze wakker werd en wanneer ze ging slapen.maar gedaan. Dit doet ze overigens nu nog steeds. Ze is nu 9 maanden,ze heeft gemiddeld 5 - 6 eetmomenten.(zit inmiddels wel fruit bij.....) Ze weegt
±7,5 kg. Op het bureau vonden ze overigens wel dat ze minstens 5 voedingen moest hebben, toen ze 3 maanden was, maar ja, ik moest haar al ergens wakker maken voor voeding no. 4 , nog een 5e erbij, was echt beetje proppen dan. Echter ik moet wel toegeven dat ze juist in die periode minder gegroeid is, maar we gingen ook verhuizen en da's nou niet bepaald mijn hobby!! Enfin, wens je wijsheid toe.
groet, martine
 
Terug
Bovenaan