voeding

HELP!! Mijn dochter van 14 weken wil de fles niet meer. Ik geef borstvoeding maar soms is het wel eens makelijk om de voeding aan iemand anders over te laten. We hebben al alles geprobeerd, uitbesteed aan oma, weet ik niet hoeveel andere speentjes, iets zoets aan de speen, de speen bij me gedragen, Het ergste wat ik gedaan heb is haar bijna een hele dag geen voeding gegeven dit ging wel helemaal tegen mijn moeder gevoelens in!!! Maar niets helpt ze shreeuwt alles bij elkaar maar vertikt het om te zuigen.Ik weet me echt geen raad meer. Ze drinkt overigens ook nog steeds om de twee en een half uur. Ik kan dus echt nergens heen. Iedereen roept wel van "niet bijgeven, blijven proberen voor iedere voeding" Ik heb ook nog een dochtertje van bijna twee, ook die wordt er een beetje een zeur van. Vrij logisch natuurlijk. Heeft iemand dit ook meegemaakt en heb je tips laat het me alsjeblieft weten. Ik raak  langzaam op en over twee weken heb ik een vrijgezelle dag en dat wil ik eigenlijk niet missen HELP!!!!!

Alvast bedankt
kim
 
Hallo Kim,



Wat voor voeding doe je in de fles bv of fv. Ik heb dit probleem ook
gehad met mijn zoontje. Dit was bv uit de fles. Mijn moeder en
schoonmoeder hebben hier een hele strijd mee gehad (die passen op als
ik werk). Dit wordt tepel speen verwaring genoemd. Ik ben toen maar
gedeeltelijk over gestapt op fv en de ging als een trein. Twee flessen
fv op een dag en de rest bv.

Je moet nartuurlijk zelf weten wat je doet, bijvoeding of niet. Dit is jou keuze en niet die van een ander.

 

Ik weet veder ook niet hoe ik je hiermee moet helpen.



Succes,

Groetjes Marije




 
Hoi tepel speen verwarring is juist dat ze een fles krijgen en dan de borst niet meer willen. Omdat de fles minder moeite kost.

Wij hebben ons dochtertje een flesje gegeven met 6 weken geen probleem met een week of 15 weer en ze vertikte het. Ze wilde niet.
Ik heb haar toen idd voor iedere voeding een flesje bv aangeboden. en dat ging  langzaam aan beter. Het heeft wel zeker een paar weken geduurt hoor.

Op het werk zie je veel kinderen die er moeite meehebben om de overtap te maken van bv naar fles.
misschien kan je vragen of ze bij oma pap mag hebben dat eet ze dan misschien wel en krijgt ze toch haar voedingstoffen binnen als jij er niet bent.

Heel veel succes en het is echt een kwestie van blijven aanbieden.

Heb je misschien al een geprobeerd om het tussen de voedingen door te geven dan heeft is er nog geen sprake van echte honger en staan kinderen vaak open om nieuwe dingen te proberen.

succes
 
hoi,
een bekend verhaal. mijn zoontje wilde ook zijn fles niet en we hadden het echt af en toe aangeboden. toen ging het goed. maar dan komt het moment dat je bijna moet gaan werken en pak je het geven van de fles weer op, want hij dronk toch gewoon uit de fles!? ja hoor dan gaat het mis. zo ook bij ons. schreeuwen, krijsen, huilen dat was het enige wat hij deed. ik weet nog goed hoe wanhopig ik me toen voelde, dus ik leef met je mee. je probeert het inderdaad op allerlei manieren en je hoort van alle kanten "hoe het moet". maar ja niets werkt natuurlijk....totdat ik hoorde dat je het ook kon proberen met een tepelhoedje. dat klonk mij erg logisch. toch drinken bij mama, maar via een speentje! het was wel een gedoe hoor en het drinken gaat ook niet zo makkelijk voor ze. ik deed altijd even een paar minuutjes dat hoedje gebruiken en daarna liet ik hem "gewoon" drinken. een week voordat ik weer moest gaan werken hebben we de knoop doorgehakt (als   je het zo kan noemen). mijn man ging hem die dag voeden met de fles, wilde hij niet dan had hij pech. het moest nu echt eens lukken. ik zorgde dat ik niet in de kamer was (ze kunnen je namelijk ruiken) het is echter voor ons moeders vreselijk. ik heb zelfs in de schuur gestaan omdat ik het allemaal niet meer wilde horen. maar geloof het of niet na aanhouden gaf hij zich over en dronk de fles (bv). of het nu kwam door het hoedje wat volgens mij de overgang toch makkelijker maakt of door die ene dag ik weet niet maar ik was blij dat hij nu uit de fles dronk.na en paar dagen was ik wel in de kamer als hij dronk en na een week kon ik zelf de fles geven.een andere tip die ik ook nog hoorde was aluminiumfolie om jefles wikkelen. dat schijnt ze dan zo te boeien dat ze eigenlijk niet eens doorhebben dat ze drinken. of dit werkt weet ik niet, maar het is een idee. maar dat tepelhoedje zou je ook kunnen proberen. ik hoop dat je er iets aan hebt en ik wens je veel sterkte. je moet maar in gedachten houden dat ze het echt wel gaan doen hoor en als het zover is dan denk je hier weer eens aan terug en dat het toch is goedgekomen.
groetjes
 
Terug
Bovenaan