Voeding............................................

Hoi allemaal,

Ik heb even een paar vraagjes.
Wanneer zijn jullie begonnen met het geven van brood aan jullie kindje?
Ik heb het vandaag voor de 1e keer geprobeerd bij mijn dochter van 7 maanden, boterham in dobbelsteentjes gesneden, zonder broodkorst, en een beetje in melk gedompeld: ze moest er niets van weten.

Ook krijgt ze nog steeds pap uit de fles. Vanochtend toevallig weer eens geprobeerd om het uit een bord te gevn, 50cc hoogstens gaat dat goed en dan houdt ze op met eten. Het CB zegt dat het wel belangrijk is i.v.m. mondmotoriek, maar groente en fruit krijgt ze ook met de lepel, dan is het toch goed???

De fruithap maak ik altijd zelf klaar en dat vindt ze heerlijk, kan ze geen genoegen van krijgen. De groentehap echter.....
Ik heb al van alles geprobeerd toen ik het zelf maakte: maar madame weigerde het gewoon, echter potjesvoeding vond ze wel gewoon lekker. Dan maar de potjesvoeding dachten we, eerst 1e hapje, toen 4 maanden potje, allemaal goed en wel, maar die 6 maanden potjes gaan er met geen mogelijkheid in, lippen stijf op elkaar. En ze houdt echt vol. Meestal geef ik dan gewoon maar een 4 maanden potje. Mijn man heeft zoiets van ben blij dat ze de 4 maanden potjes wel lekker vindt, dan bieden we die toch aan. Maar is dat niet te eenzijdig: zoveel verschillende smaken zijn er niet nl.
Dadelijk eet ze met een jaar nog die 4 maanden potjes, of denk ik nu te ver door.......

Nou ik hoop op wat raad?

Groetjes van een hele trotse mama
 
Hallo,

Mijn dochter krijgt vanaf 6,5 mnd brood. Ik smeer er boter op en smeerkaas/worst of jam en doop het niet in melk. Misschien te proberen?
Verder vind Emily pap helemaal niet lekker en ik vind ook dat je met fruit en groente genoeg aan die mondmotoriek doet. lekker zo laten zou ik zeggen!
Over het warme eten. Je kan is proberen om zelf aardappel te koken, beetje sperzibonen en een ontvelde en ontpitte tomaat erdoor heen pureren. Emily vind dit heerlijk! Daarna heb ik het met bloemkool met tomaat en aardappel en met rijst en pasta en iedere keer die tomaat erbij. Nu lust ze werkelijk alles en nu ook zonder tomaat! Misschien echt het proberen waard.
Succes ermee
Gr Helen
 
hoi
mijn dochtertje is nu 8 maanden en die at ook nooit groenten en fruit van een lepel maar geef haar maar eens eten als je zelf bent aant eten.
alles wat ik at wou zij ook

groetjes samantha mamma van alessia 8 maanden
 
Hoi,
Mijn zoontje is nu bijna 11 maand. Hij begon met groente toen hij 6 maand was en de boterham en de pap toen hij 8 maand was. Alles gaat er nu in als koek!
Maar mijn zoontje lust absoluut geen bloemkool en tomaat.
Ook ik had geprobeerd met gekookte en ontvelde tomaat met gek aardappel en gekookt ei(alleen het witte).
Maar helaas dat vond hij niets. De potjes van 6 mnd eet hij nog steeds met smaak op.
Daar maak ik me geen zorgen om want alles zit erin het is alleen wat fijner gepureerd
dan dat eigenlijk zou hoeven. Stukjes eten wil hij niet, alleen als ik het zelf maak.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je het gewoon moet proberen.
Prak een een gekookte aardappel fijn en meng dat met een 4 maanden potje. Misschien wil ze dat wel en kun je van daaruit verder gaan. Zelf wortels en aardappels koken, prakken en misschien een klein stukje gebakken tartaar erdoor.... Dat vond die kleine van mij dan wel weer lekker.
Maar maak je geen zorgen. Als je kleintje het goed doet, en goed groeit is er
niet zoveel aan de hand. Laat maar gaan dat komt wel goed.
Groetjes Melanie
 
hi

toen ik brood ben gaan geven wilde meneer er ook niks van hebben, deed het ook in dobbelsteentjes en dan in de melk dopen. Toen ik heb gewoon brood ben gaan geven met een beetje margarine erop ging het wel, hij vondt het gewoon niet lekker denk ik die volgesopte stukjes brood met melk. En met smeerkaas erop was helemaal lekker. Dus ik zou zeggen, geef gewoon een stukje brood met margarine of smeerkaas of worst.

Met de potjes, ik zou een aardappel en een wortel koken en dat door een 4 maanden potje mixen, en dat dan afbouwen.  Hier was wortel favoriet, en dat heb ik uitgebouwd,  eerst alleen  wortel, daarna een aardappel erdoor, later weer tartaar erbij, tomaat etc op die manier.

Succes,
Lia
 
Terug
Bovenaan