voeding

Hallo allemaal

Ik wil graag even jullie mening horen over het volgende:

Ik heb een zoontje van bijna 3mnd die moeite heeft om zijn laatste fles leeg te drinken.
Hij krijgt 5 flessen van 180cc.
07.45 (moet ik hem wakker maken)
11.30
15.30
19.00
22.00/22.30

Gisteravond heb ik hem om 22.00 de fles gedaan maar hij wou maar 120cc opdrinken, en sliep vervolgens de hele nacht weer door. ( Moest hem gewoon weer wakker maken om 07.45)
Bij het cb zeggen ze dat het nog te vroeg is om de laatste fles er af te halen   Moest dan de laatste fles maar zo laat mogelijk geven zodat hij wel honger zou  hebben.
Ik heb nu nog verlof maar als ik straks weer ga werken lijkt dat mij juist niet zo prettig. Wie kan mij een goed advies geven?

 
Ik heb niet zoveel ervaring met flesvoeding maar naar mijn mening geven babies toch heel goed zelf aan of ze genoeg te eten krijgen.
Een belangrijke paramater of je zoontje genoeg drinkt is te kijken of hij voldoende groeit en voldoende plasluiers heeft. zolang dat goed is krijgt hij voldoende binnen.
Maar voor de echte flesadviezen moet je even op andere reakties wachten.
groetjes Renée
 
quote: quentin schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-11-2005 09:50:15'));

Hallo allemaal

Ik wil graag even jullie mening horen over het volgende:

Ik heb een zoontje van bijna 3mnd die moeite heeft om zijn laatste fles leeg te drinken.
Hij krijgt 5 flessen van 180cc.
07.45 (moet ik hem wakker maken)
11.30
15.30
19.00
22.00/22.30

Gisteravond heb ik hem om 22.00 de fles gedaan maar hij wou maar 120cc opdrinken, en sliep vervolgens de hele nacht weer door. ( Moest hem gewoon weer wakker maken om 07.45)
Bij het cb zeggen ze dat het nog te vroeg is om de laatste fles er af te halen   Moest dan de laatste fles maar zo laat mogelijk geven zodat hij wel honger zou  hebben.
Ik heb nu nog verlof maar als ik straks weer ga werken lijkt dat mij juist niet zo prettig. Wie kan mij een goed advies geven?





hoi hoi,
Mijn kleine meid is nu 7 maanden, en ik was ook erg vroeg met de laatste fles eraf, ook het cb zei dat het niet zo goed was, maar ik heb toch echt mn gevoel gevolgd,als wij laat naar bed gingen wilde we nog wel eens heel laat de laatste fles geven, maar ik was ook zoooo moe dus meestal kwam dat er niet van...maar ze wilde gewoon ook echt niet meer, en als ik soms doorzette spuugde ze alles erweer uit!! Ik heb gewoon heel braaf ja gezegd tegen cb en mn gevoel toch gevolgd, met als gevolg dat die laatste fles er heel snel afging (ook iets van 3 maanden) ze groeit niet echt heel hard maar ook daar maak ik me niet druk om ze geeft zelf heel goed aan of ze genoeg heeft of niet...zo is ieder kind natuurlijk anders...maar ik blijf erbij om je gevoel gewoon te volgen.. suc6 groetjes
 
Hoi,
Moet je jouw zoontje wakker maken voor de laatste fles? Als dat zo is zou ik hem
lekker laten slapen. Kijken hoe het gaat. Je hebt kans dat hij dan midden in de
nacht voor een voeding komt, maar als je hem om 7.45 wakker moet maken dan
denk ik het niet. Kinderen geven zelf idd heel goed aan wat ze nodig hebben.
Om de fles van 19.00-19.30 wat meer vullend te maken kun je er ook een paar
lepeltjes rijstebloem door doen. Werkt prima. Tja en op het cb bedoelen ze het goed,
maar niet ieder kindje is hetzelfde he? Als hij goed groeit en niet veel te klein is voor
zijn leeftijd is er geen enkel probleem als je de laatste fles op zijn verzoek laat
vervallen. Heb ik ook gedaan en dat werkt prima.
Vraagt hij daarentegen nog zelf om de laatste fles, dan zou ik hem gewoon aan blijven
bieden (misschien iets minder inhoud?)
Groetjes Melanie en Quinten
 
Hoi,

Hier hetzelfde probleem. Ik kom van het septemberforum (heb daar ook een stukje over dit onderwerp geschreven) en Luka is 10 weken.

Sinds kort slaapt hij door. Dit is ongeveer zijn schema:

Tussen 6.00 en 7.00: 180 CC
                                           11.00: 180 CC
                                           15.00: 180 CC
                                           18.30: 180 CC
                                           22.30: ????

Het probleem is dat we Luka altijd wakker moeten maken voor de late voeding. Binnen 5   minuten valt hij alweer in diepe slaap en slapend drinkt hij niet. Alle trucjes al geprobeerd: onder voeten wrijven, in de haren blazen, koude washandjes etc. Vaak zijn we ruim een half uur bezig en heeft hij nog maar 90 CC op. Toch zal hij hier wel genoeg aan hebben (o ja, hij weegt ruim 6 kilo) anders werd hij 's morgens wel eerder wakker. Ik vind de late voeding wel lastig, je bent zo lang bezig...... Toch maar even volhouden, ik geloof tot ongeveer een maand of 5????????? Ik vind hem zelf nog te klein om de late voeding weg te laten, alles wat hij dan drinkt is meegenomen.....

Iemand tips?

Groetjes, Hille en Luka (8 sept)
 
hoi allemaal,

Ik ben jolande moeder van een gezonde dochter wendy nu bijna 9mnd.
Ik zat met hetzelfde probleem toen ze zo oud was wilde ze ook de avond fles niet meer en sliep gewoon door.
Ik heb gewoon de fles laten vervallen en de flessen overdag iets groter gemaakt zo kreeg ze genoeg binnen en was iedereen tevreden.
Ik heb het niet in overleg gedaan met het consultatiebureau, maar later gewoon gezegd en dan is het goed.

Nu wil ze het liefst helemaal geen fles meer en dat was niet erg als ze maar 1 fles zo wie zo binnen kreeg en daar naast wat meet zuivel producten, dus ik ben blij dat ik mijn eigen gevoel heb gevolgd, want nu krjg   je ineens te horen dat het helemal niet zo goed is zo veel melk voor ze.

Soms wordt je er ook helemaal niet goed van.

succes met jullie keuze.

jolande
 
Terug
Bovenaan