Voeding

Hallo allemaal.

Mijn dochter is 4 weekjes oud en bijna 5 kilo. Ze krijgt om 7.30 11.00 14.00 17.00 20.00 23.00.   03.00   en dan krijgt ze 125 cc.
Is dit een goede voeding schema en zou graag naar 6 voedingen willen gaan.
Heeft iemand advies voor mij??
En s' avond na 20.00 voeding is ze meestal huilderig tot de volgende voeding.
Misschien moet ik haar s' avonds in bad doen in plaat van s' ochtends.

groetjes bibi

quote: bibi84 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-02-2007 11:18:26'));

Hallo allemaal.

Mijn dochter is 4 weekjes oud en bijna 5 kilo. Ze krijgt om 7.30 11.00 14.00 17.00 20.00 23.00.   03.30   en dan krijgt ze 105 cc.
Is dit een goede voeding schema en zou graag naar 6 voedingen willen gaan.
Heeft iemand advies voor mij??
En s' avond na 20.00 voeding is ze meestal huilderig tot de volgende voeding.
Misschien moet ik haar s' avonds in bad doen in plaat van s' ochtends.

groetjes bibi

Mijn kleintje heeft nog heel lang 7 voedingen gehad, dus misschien is het nog te vroeg om over te gaan naar 6 voedingen, maar dat kunnen fv moeders misschien beter beantwoorden want mijn kleine krijgt bv.
Wat betreft dat huilen tussen 20.00 en 23.00 uur. Kian heeft dat ook een paar weken gehad. Ik ging gewoon na de 20.00 uur voeding op de bank liggen met hem dicht tegen me aan en een film kijken ofzo. Dan lag ie heerlijk te slapen. Ze moeten nog zoveel verwerken van wat ze meemaken op een dag. Dat doen ze met huilen en meestal savonds. Dus ze voelen zich dan het lekkerst bij pappa of mamma op schoot/buik. En zo genoot ik ook lekker van mijn kleintje.
Misschien vinden sommigen dit verwennen, maar je kleintje is maar zo kort klein, voor je het weet wurmen ze zich van je schoot af en willen ze niet meer lekker stil bij mamma liggen. Dus mijn motto: geniet er van zo lang het nog kan. (en dat vind je kleine ook lekker, het gaat vanzelf over als je kindje een paar weekjes ouder is)
Liefs Phira

enne.. verwennen kan je kleine nog niet, wel gewennen.

Het huilen s avonds zou inderdaad het zgn huiluurtje kunnen zijn, hier hebben de meeste baby's 'last' van. ontroostbaar kan dit soms zijn! Lekker dicht bij je houden isdan erg goed, of een badje kan ook fijn zijn.

Wat betreft de voedingen; geef je op precies die tijden, of voedt je wanneer de kleine daarom vraagt? Bij mij kwam Sam op een gegevev moment vanzelf telkens wat later, en zo kwamen we op een voeding minder per 24 uur. Hij is nu 8 weken en ik denk zo'n 4500 gram, hij krijgt per 2 dagen ong. 11 voedingen van 165cc+5 schepjes.
Ik las dat jou kleintje zo'n 5 kg is; mag ze dan niet al meer fv?? (zie pak)
Door meer cc te geven, kan het ook zijn dat ze langer verzadigd is en minder vaak komt!

Suxxes!

Margreet, trotse mama van Sam, 13dec

onze dochter heeft sinds ze 12,5 week is, geen vraag meer voor een nachtvoeding en zit nu dus op 5 voedingen. Ze is inmiddels 14 weken en weegt ongeveer 5kg(jaja! verschil moet er zijn!!!)

eerlijk??
Ook voor fv kindjes (vind ik) geld, voed op verzoek.
ik ben dit na 4,5 week gaan doen en voila.. de kleine wilde meer per keer en minder vaak.
Sindsdien slaapt ze ook volledig de nachten door.
Nu is ze 4 maanden en om 19.00 krijg ze de laatste en s'ochtends om 9.00 wil ze pas weer eten.

succes... en probeer je uk het zelf te laten regelen.. meestal na 2 dagen hebben ze een ritme te pakken waar iedereen happy mee is!

Terug
Bovenaan