voeding

Hallo, ik ben nieuw en ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met mijn probleem. Mijn zoontje van 20 maanden wil bijna niets eten. 4 hapjes brood bij ontbijt en lunch, 4 of 5 happen warm eten (maar wel veel vlees). Niets helpt; boos worden, lief zijn, applaus geven bij elke hap, negeren....ik voel me een soort slechtbetaalde acrobaat, en meneer eet gewoon zo weinig. Groeicurve qua gewicht blijft al een tijdje horizontaal en hij was toch al niet zo dik. Lengte gaat wel goed. Hij is actief en vrolijk, maar hoe krijg ik hem aan het eten?  
Groetjes Janneke  
 
hoi hoi

ík heb er nog geen verstand van ofzo aangezien die van mij juist wel goed eet en pas 14 maanden is

maar een vriendin van mij probeert haar kind altijd intresse te laten krijgen in eten
dus 2 keer in de week gaat ze naar de supermarkt  dat is op dinsdag en vrijdag en dan mag hij lekker de groente en vlees uitzoeken wat ie wil hebben   en het toetjes maar dan moet ie het wel goed eten wand anders mag ie de volgende keer niet meer uitzoeken en dus ook het toetje  niet

de andere dagen van de week laat ze hem zelf opscheppen en maken ze er een gezichtje van en zo eten ie dus ook hun bord leeg

hoe je er op komt   weet het ook niet heel creatief maar het werkt wel
dus komt die periode bij ons ook met de tijd dan ga ik dat ook invoeren
hahaha

oja zij heeft wel zo een kalender van alle dagen van de week en op dinsdag en vrijdag staat zo een boodschappen kar op

misschien een tip voor jou

groetjes soraya
 
Er staat heel wat over dit onderwerp onder het kopje "ontwikkeling", daar heb ik trouwens ook gereageerd. Ik weet inmiddels dat dit heel normaal is, maak je geen zorgen, het hoort erbij (ik weet hoe standaard dit klinkt, maar het is echt zo).
groetjes van Ruth
 
Hoi Ik las dit en dacht dat is mijn heel bekend.
Ik heb een zoon van bijna 2,5 jaar. Vanaf zijn geboorte is hij al geen grote eter. En dat is hij nu nog steeds niet. We hebben dagen mee gemaakt dat hij gewoon echt zo goed als niks at echt waar. Maar altijd actief en vrolijk. Kreeg altijd te horen wat een kleintje he en was al meerdere malen met hem bij de dokter geweest omdat ik me zo zorgen maakte. Uiteindelijk na 2 jaar dus heb ik maar zelf om een verwijskaart naar de kinderarts gevraagd. En daar barste ik in tranen uit omdat ik me zorgen maakte. Hij is helemaal binnenste buiten gekeerd. Alles is onderzocht en nagekeken en er kwam gewoon helemaal niks uit. Gelukkig.
Iedereen gaf mij altijd advies van het komt wel maak je niet druk. Maar ik was degene die savonds mijn zoon, weer zonder te eten in bed legde. Na alle onderzoeken waar niks uit kwam heb ik het naast me neer gelegd. Oke meneer is gewoon geen grote eter maar ik bied hem gewoon normaal aan wat hij nodig heeft. Laat hem niet veel snoepen en zie wel wat hij per dag eet. Er zitten goeie en slechte dagen tussen, Als moeder maak je je daar gewoon zorgen om. Maar geloof me. Ik heb om hem te laten eten alles geprobeert. Boos worden, negeren, belonen. geen toetje zijn bord heel leuk ingedeeld nieuw bord gekocht. Niks hielp echt niks..

Maar 1 advies doe er mee wat je zelf wilt. Maar als je er geen goed gevoel bij hebt ga naar de kinderarts en laat je kindje onderzoeken dan is alles uitgesloten en weet je gewoon dat wat je kindje eet hij dat nodig heeft.

Succes verder ermee

Groetjes Ramona
 
Terug
Bovenaan