voeding

hay allemaal mijn zoonyje jeroneci is nu bijna 6 maanden en er word tegern mij gezegt dat hij terug moet naar 4 voedingen maar hij geeft zelf nog niet aan dat hij daar genoeg aan heeft...wat moet ik nou doen...?

er is mij ook verteld dat ik in de vierde dus laatste fles 2 of 3 eetlepels nutrix moet doen en dat hij dan de nacht moet halen...?
maar hij vind dar helemaal nix, niet lekker...

en die speen speciaal voor papflessen daarmee gaat het veel te snel voor hem maar met een gewone speen gaat hety ook niet...?

en een fruit hapje eet hij ook een klein potje van vanaf 4 maanden en die eet hij op.
of moet ik zon groot potje gaan halen vanaf 6  maanden  en kijken of hij dat helemaal eet...of de helft....?

Groetjes joyce  

Hoi Joyce,

ik denk dat je het gewoon eens moet uitproberen ook al denk je dat hij er niet aan toe is.
Ik geef Rowin ook meestal 4 voedingen per dag en als hij de laatste voeding erg vroeg krijgt ( 19:00) dan geef ik hem nog 100 of 120 cc rond 22:00. Als ik moet werken dan drinkt hij al om 06:30 de eerste fles, als ik vrij heb dan slaapt hij tot +-09:00 en dan red ik makkelijk 4 voedingen.
Of je kunt meer per flesje geven bijv. 210 cc ipv 180 cc.

Fruit is inprincipe bijvoeding en geen vervanging van de fles maar als hij de grote potjes al mag hebben is dat geen bezwaar denk ik.

Je zou het in het begin van dag tot dag kunnen bekijken en dan voel je zelf wel aan wat het beste is, je moet het toch even zelf uitproberen.

Succes!!

Groetjes Iris (moeder van Rowin 21-08-06)

Hoi Joyce,

nog even een reactie....was ik net vergeten te schrijven
De rijstebloem 's avonds moet niet, dat mag.
Dat wordt meestal gedaan zodat ze de nacht doorkomen, of te licht van gewicht zijn  maar dat is niet altijd noodzakelijk. Als hij het niet lekker vindt dan houdt het op he.

Als de papspeen te snel gaat kan je ook eens proberen om een gewone speen een of twee gaatjes bij te prikken met een dunne naald. Zodat je een speentje krijgt die net tussen een gewone en papspeen in zit.

Groetjes Iris

Hoi,

je zou ook zo'n 1-2-3 standen speen kunnen proberen. Stand 1 is een klein gat, stand 2 iets groter en 3 echt voor pap.
Ik vind deze spenen altijd wel handig.

Succes ermee!

Annemarie

Hoi,

Ik zat ook met de speen toen onze sven een papfles kreeg.
De 1-2-3- speen kon hij niks mee worden.
Maar er zijn ook spenen met maten s (smal) m (medium) l (large)
Nou ik dacht de l maar proberen maar die was veel te groot  de m speen is een geschikte en halverwege de fles schud ik hem nog even door en dan krijgt hij hem bijna helemaal leeg op een paar papvlokjes na.

succes ermee!

Kim moeder van Sven van 6 maand oud.

hai meiden ,

Bdankt voor jullie tips.
Kim ik ga dat zeker proberen want hij kan ook nix met die 1-2-3 standen speen dan gaat het veel te snel, dus ik ga het zeker proberen mer die m of l speen.
En ik wacht het gewoon af hij geeft vanzelf el aan wanneer hij aan 4 flessen toe is .

Groetjes joyce moeder van jeroneci

Terug
Bovenaan