Voeding

Ik ben nu 8 weken zwanger. Sinds vorige week ben ik vaak misselijk en duizelig. Vooral die misselijkheid is super vervelend. Nu gaat het al wat beter en ben ik niet meer de hele dag kotsmisselijk. Ik heb alleen 1 probleem. Bij het zien van (gezond) eten draait mijn maag spontaan om.
De enige groentesoort die ik enigszins weg krijg is komkommer. Ik heb al dagen niet een volledige maaltijd op. Niet erg goed, dat weet ik maar ik weet niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen.
Herkent iemand dit? Heeft iemand tips zodat ik toch genoeg vitaminen binnen krijg?
Groenten met veel ijzer schijnen ook extra misselijkmakend te zijn...
Alvast dank!

Vitaminepillen slikken allereerst... en voor de rest je niet teveel zorgen maken. Wel genoeg drinken hoor! eet wat goed valt... en eet wat je kunt eten, veel kleine beetjes, hapje voor hapje... en anders maar niet als het niet lukt.... je kleintje neemt wat ie nodig heeft hoor, dus maak je geen zorgen en met een vitaminepreparaat voor zwangeren komt je kindje niets tekort.
En bedenk: het gaat over.... meestal zijn de meeste vrouwen er rond 15 weken vanaf.... of eerder!
pfff.

xxx

Hoi

Ik ben net als jij 8 weken, week 5-6-7 waren bij mij een ramp. Spugen spugen en spugen en bijna niks kunnen eten.
Ik at crackers met kipfilet of smeerkaas.
Slik nu extra vitamine en maak me niet druk om wat ik binnen krijg.
Het is nog vaak weinig.
Soms heb je honger en dan ben je aan het eten en dan word je ineens misselijk.
Ik stop dan...
Maar eet wel wat, ook al ben je misselijk voor je begint.
Soms word je misselijker van het niet eten , dan wel eten.
De angst voor spugen is ook aanwezig lijkt me?
Is je bloeddruk wel ok? dat je duizelig bent?
Wanneer moet je naar de vk?
Duurt dat nog lang anders de huisarts even bellen, voor bloeddruk controle.
Sterkte , ik weet hoe je je voelt.
Ik mag me nu gelukkig prijzen, en mag dinsdag me kindje bewonderen.

Gr Marielle

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Die duizeligheid kan eventueel komen door een lage bloeddruk, maar ook door een suiker tekort.
Zelf heb ik een lage bloeddruk en wordt ook erg misselijk daarvan. 1 dropje doet bij mij dan al wonderen.

Wat iedereen zegt probeer iig iets te eten ook al is het telkens een klein hapje. En neem wat je maag goed bevalt.
Mijn HA vond het belangrijker dat ik iets binnenkreeg en hield dan of het wel super gezond was.

Die ORS of OLS (weet ff niet uit m'n hoofd) zakjes die je bij de apotheek en drogist kan halen helpen ook goed. Bevatten suikers, zout en mineralen, krijg je ook altijd voorgeschreven tegen uitdroging. Die waren mijn redding toen ik een week lang niets binnenhield.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, en heel veel succes.

Groetjes Pauline

idd allereerst gefeliciteerde met je zwangerschap!

Ik drink knorr vie. Die 50% groente en fruit.

Ik ben nog steeds misselijk (bijna 14 w) vanaf een uur of 16 tot slaaptijd. Dus echt groente eten lukt ook niet. Dus probeer ik het met knorr vie.

Idd kan je vitamine's slikken, daar hou ik persoonlijk niet van. Griezel ervan en als ik nu ga griezelen gooi ik er alles zowiezo uit. Die knorr vie blijft ook niet altijd binnen hoor.

Ik ben tot nu toe al 3 kilo afgevallen, maar kindje doet het uitstekend en groeit goed. Kindje neemt toch eerst de voedingsstoffen van je daarna jezelf.

Succes ermee. Ik hoop dat je snel er van af bent en niet zo lang al ik er mee hoef te lopen.

Bedankt allemaal voor jullie adviezen! Doet me goed om te weten dat ik niet de enige ben ;)

Jullie veel suc6 met de zwanegrschappen, bevallingen en de mooie wondertjes die al geboren zijn of bijna geboren gaan worden!

Thanks!
Liefs!

Terug
Bovenaan