voeding

hoi hoi iedereen,

ik vroeg me af of jullie borstvoeding geven of de fles? en waarom jullie voor die keuze zijn gegaan.
ik geef op dit moment borstvoeding, maar ben aan het twijfelen om op de fles over te gaan (of ik moet gaan kolven i.v.m werk) maar ik weet nog niet welke keuze ik ga maken.
maar was benieuwd waarom jullie voor welke keuze hebben gekozen.

gr.

Hoi,

Ik geef borstvoeding maar ben vanaf vorige week 1 fles per dag kunstvoeding aan het geven. Dit doe ik omdat ik zelf weer wat 'vrijheid' wil hebben en ook ivm mijn werk. Wil dadelijk niet kolven op mijn werk. Moet over 6 weken weer beginnen en wil dan volledig over zijn op de fles. Ik voel mezelf niet prettig om op mijn werk te gaan zitten kolven.

Op zich ging de fles geven best goed maar vanaf gisteren begint ze wat slechter uit de fles te drinken. Ik begin me dan ook weer schuldig te voelen dat ik aan het afbouwen ben. Maar goed ze zal het toch moeten leren. Ga vanaf zondag 2 flessen kunstvoeding geven en geef nu ook al regelmatig afgekolfde melk in een flesje.

Succes met het maken van een keuze, is denk ik toch heel erg persoonlijk. Natuurlijk is borstvoeding geven heel fijn en als je prima op je werk kunt kolven is er ook geen probleem. Maar kunstvoeding is ook een prima alternatief.

Groetjes Dana

Hoi dames

Dana: ze moet even wennen kijk het even aan, maar er zijn ook veel verschillende flessen en spenen en soms is het zoeken naar de goede voor je kleintje.

Ik geef flesvoeding, borstvoeding geprobeerd maar en geen melk en ziek in het kraambed dus op de fles overgestapt.
Nadat ik beter was kwam de melk pas maar toen hoefde het al niet meer.
Ik wou het wel graag de 1e 2 maanden want kolven op mijn werk zie ik niet zitten, ik werk alleen met 4 probleemjongeren, die zeg je niet even tijdens een conflict: sorry kid ik ga ff kolven, blijf zo staan ik ben met kwartiertje terug.

Maar de flesvoeding bevalt super, papa kan haar ook voeden en die was daar heel trots op, net als opa en oma en je hebt idd wat meer vrijheid, het is minder werk en nachts ben je met 15-20min klaar.

Als we aan ons 2e kindje toe zijn ga ik direct voor flesvoeding, het is hele goede voeding en kan dus prima.

Mara had moeite met de TommeeTippee en Nuby 1 speen, alleen de Avent 1 was klein genoeg de 1e maand en sinds deze week (5,5week oud) gaan we over op nuby 1, want ze is nu te groot voor Avent 1. Avent 2 heb ik niet en Nuby fles had ik nog, die is ook beter tegen krampjes dus die proberen we eerst en nu drinkt ze weer goed.
tis gewoon een schatje hihihi

Groetjes Sabine

Ik geef nog borstvoeding, maar we gaan nu afbouwen en over op flesvoeding. Mijn zoontje is nu 5,5 week. Ik vind het geven van bv heel fijn, maar vind de gebondenheid vreselijk. Mijn zoon wil ook vaak drinken en doet er vervolgens ook lang over, dus het kost teveel tijd en vooral energie. Kolven op het werk zag ik ook niet zitten...

groetjes, Esk

hoi,
ik geef afgekolfde melk.
ze kon het niet aan omdat mega productie had.
daarna weer aangelegd maar kreeg onrustig kind.
vorige week heeft ze spruw gekregen,mijn borsten ook onwijs pijnlijk,want ik had even aangelegd om het meer te activeren want opeens loopt het onwijs terug.
ik ben gisteren naar de supermarkt gegaan en flesvoeding gehaald.baal wel.want had zo gehoopt op blijven voeden en ik werk in de zorg dus ik kan me best even terug trekken.
maar dan komt zij voor eten en dan moet ik kolven en dan heb je ook nog eens visite.heb geen tijd meer.dus ik ben het aan het afbouwen.
zij deed het alleen goed op een avent fles maar sinds paar dagen zit ze alleen maar te smakken,ik heb nu die S fles van difrax.dat gaat wel goed.kleinere speen.
gr marjan

Hoi,

Ik geef borstvoeding en blijf dit geven tot de kinderopvang begint.
Dan begin ik met een flesje kunstvoeding per dag en eventueel een keer kolven per dag op mijn werk.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik pas weer ga werken als mijn dochtertje 4 1/2 maand is.

Nu kolf ik ook af en toe een flesje om wat meer vrijheid te hebben.

succes

Terug
Bovenaan