Voeding

Even een vraagje; mijn zoontje van 4,5 maand weegt bijna 8 kilo en is gek op zijn fruithapje. Hij gaat 's avonds rond half 8 naar bed en wordt dan rond half 9 's ochtends weer wakker. Hij maakt dus een hele lange nacht, waardoor 4 flessen om de 4 uur eigenlijk niet te doen is. Vooral nu hij z'n fruithapje zo lekker vindt.
Zou het ook oké zijn om 3 flessen van 210 te geven en een potje fruit? Als hij verder niet aangeeft dat hij verdere trek heeft?
Ik vind deze fase erg lastig hoor; die schema's die iedere keer weer veranderen!!!
En het consultatiebureau werkt ook gewoon de schema's af, terwijl ik liever ervaringsverhalen hoor :)

hey renate ik zit met het zelfde probleem als jij jarne geeft ook aan naar 3 voedingen te willen en idd kan dit nu al wel ik heb echt geen idee moet ik zeggen wij gaan het gewoon proberen en we zien wel denk ik maar als hij het er goed op doet vind ik het prima aan het cb heb ik ook niks met de richtlijnen bla bla bla
ik laat je weten hoe het bij ons gaat succes en ik zou zeggne probeer het gewoon en kijk waar het schip strant anders kun je nog probeeren of hij mss al groente wil is toch weer wat extra zullen we maar zeggen he

dat kan wel hoor. als hij aangeeft dat hij niet meer flessen wilt, en hij zou wel meer kunnen drinken als hij de fles krijgt, doe je er idd toch een schepje bij. geen probleem.
aleiyah zit nog steeds op 5 voedingen :S is bijna 5 maanden nu.

groetjes, do

hoi,
ik zou het gewoon proberen.als ie genoeg heeft is het toch ook oke.
zolang hij zo lekker blijft slapen.
die van mij krijgt het niet voor elkaar.ga de nachten er ook nog uit.komt dat ze overdag weer elke keer wat laat staan.
geef nu 180cc met 2,5 schep pap erbij,en nog komen de nachten.
overdag vaak 5 voedingen.
gr marjan

Gewoon proberen! Je merkt vanzelf als het niet voldoende is.
Iris kwam al te snel maar 4 keer voor de fles en daar ben ik ook gewoon in meegegaan, dat ging prima!

Bedankt voor jullie reactie! Inderdaad, het is gewoon belangrijk dat je je gevoel volgt.
We doen het nu prima op drie grote flessen en een fruithapje; dus iedereen blij :)

Ik vind 3 flessen wel erg weinig!
Tot 1 jaar blijft al het andere eten BIJvoeding. melk blijft de hoofdmood!
An sich hebben ze fruiit- en groente nu nog helemaal niet nodig!

Terug
Bovenaan