• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

voeding

Hoi Dames,

Daar ben ik ook weer een keertje.
Ik lees nog steeds elke keer braaf mee alleen het reageren schiet er vaak bij in.
Ik zit met mn voedingen in de knoei. Onze kleine man is niet meer zo klein en is inmiddels van het kleine lichtgewichtje veranderd in een behoorlijk blok om het zo even te noemen. Hij schiet met zn gewicht boven de bovenlijn uit en is dus te zwaar. Het probleem zit hem in het feit dat meneer erg hongerig is en dol op zn melk.
Ik krijg hem maar niet op een ander voedingsschema. Ik heb thee geprobeerd, water, diksap, maar hij drinkt het niet. Ook moest ik hem een boterham gaan geven maar dat gaat niet. Hij krijgt het kleinste inimini stukje niet weggeslikt en begint dus meteen over te geven, niet een klein beetje maar een hele maaginhoud. Ook een iets grover stukje fruit geeft hetzelfde resulaat. Het laten "spelen" met een stukje broodkorst heeft ook geen effect want hij stopt niks in zn mond. Hij kijkt er naar en gooit het weg.
Ik moest nu volgens het bureau het volgende gaan proberen....'s morgens fles, tussendoor fruit, dan een boterham met aanvullende fles of alleen een fles, dan een tussendoortje, biscuitje met wat water\thee, dan warm eten en meteen na een uur of zo een volle fles. Dan zou hij door moeten slapen.
Maarjah hij drinkt niks anders dan melk, hij stopt niks in zn mond dus hoe moet ik dat aan pakken.
Hij wordt ook gewoon standaard wakker rond 23 uur of wordt wakker zodra ik naar bed ga en slaapt niet eerder voordat hij een fles op heeft.
Iemand tips om hem in een goed ritme te krijgen en hoe ik hem aan het brood en ander drinken kan laten wennen??
gr debs
 
Ik ben een september moeder. Ten eerste, niets moet!!! dat haalt bij jou de druk eraf. Ik weet niet of je kindje al andere dingen in zijn mondje steekt? Zo niet dan kan het best zo zijn dat hij gewoon nog niet toe is aan wat anders. Hij snapt dan gewon iet dat dat korstje brood is om lekker van te smikkelen. Niet ieder kind is hetzelfde en dat moeten ze bij het cb ook eens een keer beseffen. Blijf het gewoon proberen, leg hem met een korstje brood in de box, gooit hij het weg dan is het zo. De volgende dag probeer je het weer, hij krijgt genoeg binnen dus je hoeft je geen zorgen te maken over gebrek aan voeding. Dat hij nu te zwaar is kan zijn dat hij gewoon even keihard groeit en straks misschien wel stil staat. Laat je niet gek maken hoor, daar zijn ze heel goed in bij het cb.

Kreeg hij al kleine hapje gepureerd fruit? Zo nee begin daar gewoon mee, tussen twee flessen in een banaantje of peer heel fijn prakken en met een lepeltje laten proeven, wil hij het niet, de dag daarna weer proberen. Gewoon een paar hapjes en genoeg is genoeg. Die boterham wil hij niet dus ik zou het gewoon bij een korstje laten totdat hij het wel doet. Jij minder gestressd en hij ook lekkerder in zijn vel, want nu krijg je al met 7 maanden strijd om een boterham en dat wil je toch niet.

Heb je al geprobeerd om bij de laatste fles 3 lepels rijstebloem erbij te doen? Dat is wat zwaarder en moeilijker verteerbaar.
 
Fruit eet hij heel goed. Zn fruithap maak ik zelf met elke keer een andere combinatie. Ook krijgt hij 's avonds warm eten. Nu nog in een potje maar ook dit ga ik zelf maken. Dus met het fruit en warm eten gaat het goed.
Hij stopt verder niks in zn mond. Ook geen speelgoed of speciale bijtspeeltjes. Het enige wat hij in zn mond stopt is een vinger.
Ook de rijstbloem heb ik geprobeerd en ook de pyjamapapjes maar hij eet er niet minder om.
Ook voeding voor hongerige baby's helpt niet.
Het zal al helpen als ik hem ook iets anders kan laten drinken maar ook dat wil hij niet. Ik heb thee geprobeerd in een fles, in een andere beker en zelfs op een lepeltje zodat hij wat kan wennen aan de smaak maar hij wil het niet. Ik heb water op kamertemp. geprobeerd en ook diksap maar hij spuugt de speen uit of duwt de fles weg en begint te mopperen. Geeft je hem daarna melk dan tuttert hij weer lekker heen.
Hoe kan ik hem laten wennen aan ander drinken??
 
Heb ik hier ook hoor, maar wat maakt het uit als hij geen water/thee of diksap drinkt? Ze hebben waarschijnlijk nog genoeg aan de flessen melk en groente en fruit. Ik maak me niet druk om wat ze op het CB zeggen, ze zeiden ook dat ik binnenkort met brood mag beginnen maar hij eet pas sindskort goed fruit en groente dus eerst daar maar eens aan laten wennen voordat ik weer met iets anders begin. Dat gedoe met 4 maanden moeten ze dit met 5 dat met 6 weer wat anders..ik bekijk gewoon zelf waar hij behoefte aan heeft en probeer langzamerhand steeds wat meer aan te bieden, maar moet hij het nog niet hebben, dan niet... Dan biedt ik het over een tijdje weer aan, op den duur willen ze wel hoor, niet ieder kindje heeft rond dezelfde leeftijd iets meer nodig qua eten, dus is het gewoon zelf kijken hoe wat en wanneer denk ik.. Succes!
 
Terug
Bovenaan