Voeding

Hoi hoi

Onze meid is nu 11 weken en 2 dagen.
Wij geven fles voeding.
Vanaf de geboorte drinkt ze vrij weinig.
Ze drinkt ongeveer 100 tot 120 cc per keer, soms zelfs minder.
Vaak komt ze dan ook na 2,5 uur weer, meer in haar flesje doen heeft geen zin want ze drinkt het toch niet.
Ik wil er graag een beetje een ritme in krijgen maar hoe?
De nachten slaap mevr. natuurlijk ook niet door wat erg vermoeiend wordt.
Meer dan 600 cc op een dag krijgt ze er niet in, best weinig dus!
Heeft iemand hier tips?

Liefs Chantal

Hoi Hoi,

Hoe zwaar is jullie meid? 600 cc is inderdaad best weinig? Met flesvoeding moet je zo ongeveer 150cc per kilo aanhouden. Wat zegt het cb?

Lars is 9 weken en 5 dagen. Sinds drie dagen slaapt hij de nacht door tot 07:00 uur.
Hij zit nu op 5 x 180 cc en weegt 5700 gram. Dus mag hij zo'n 900cc hebben. Hij kwam in het begin ook veel te snel. Dus ben ik gaan wandelen. Dan viel hij in slaap en kon ik weer wat tijd rekken.
Zo ben ik uiteindelijk naar om de 4 uur gekomen.
Lars heeft alleen nooit weinig gedronken.

Succes ermee!

Eva drinkt 5 x 135 op een dag en laat ook zelfs vaak 20 staan ,ook erg weinig vind ik ,en met haar reflux spugt ze ook nog dus ik ga het er zeker niet inpropen ;-) maar Idd niet fijn dat je dan niet kan slapen ik weet ook niet hoeveel noormaal is om te drinken ik d8 150 cc per kilo maar dat red mijn meisje ook niet

Met 8 weken was ze 4,3 kilo dus zal ze nu ongeveer op de 5 kilo zitten.
Ja de cb zei toen met 8 weken dat ze 115 cc moest drinken om de 4 uur maar dat redde ze toen al helemaal niet, het wordt wel iets beter nu met 100 a 120 cc per keer.
Ik heb al echt van alles geprobeert! tussen door der luier verschonen enzo, maarja ze denkt bij der eigen drinkt die vieze troep zelf maar haha, ze lacht me gewoon uit.

Ons meisje is nu 10 w en 5 d en ik geef borstvoeding, en ben nu aan het wennen met kolven, omdat ik nu weer aan het werk ben.
Ik geef nu flesjes van ongeveer 120 cc en daar is ze heel tevreden mee. Maar ja ik weet natuurlijk niet hoeveel ze tussendoor uit de borst drinkt. Ik laat haar wel tussendoor even een boertje doen en daarna nog even drinken maar ze stopt zelf en ziet er dan heel tevreden uit.

Wat ik bedoel te zeggen is de kleintjes die uit de borst drinken, drinken ook wat ze nodig hebben alleen daarbij weet je het niet en hoef je je dus ook niet druk te maken, dus als ze uit het flesje drinkt en ze is verder tevreden en ze groeit goed dan hoef je je niet druk te maken lijkt mij.

Ik mag helemaal niet klagen want ons kleine meisje slaapt al bijna vanaf het begin door laatste voeding tussen 11 en 12 (hiervoor moeten we haar wel wakker maken) en dan s ochtends weer tussen 8 en 9. Overdag komt ze wel tussen de 2,5 en 3 uur.

Succes!!

Terug
Bovenaan